פיג'ו 408, הפרטים
פיג'ו הציגה בסין ב-2010 את הדגם 408 – למעשה גרסת סדאן של 308; דור שני שלו ראה אור ב-2014, וזה עבר מתיחת פנים השנה.
הדגם החדש הנושא אותו סימול הוא קרוסאובר במרכב פאסטבק עם חמש דלתות השייך לסגמנט D. בפיג'ו לא מפרטים, אך סביר להניח כי בדומה לדגמים רבים של היצרנית, גם 408 החדש מבוסס על פלטפורמת EMP2 המוכרת.
פיג'ו 408 החדש מציע מידות מרכב נדיבות למדי, קרובות לאלה של המשפחתית הגדולה 508. בסיס הגלגלים הוא 279 ס"מ, אורך הרכב 469 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 148 ס"מ. להשוואה, ל-508 בסיס גלגלים של 280 ס"מ, אורכו 475 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ ואילו גובהו 141 ס"מ.
לתא המטען נפח של 471 ליטרים ועד 1,541 ליטרים בקיפול מושבים בגרסאות ההיברידיות, 536 עד 1611 ליטרים בגרסאות הבנזין, גם כאן בדומה ל-508.
מרווח הגחון עומד על 18.9 ס"מ מכובדים בהחלט.
עיצובו החיצוני מרהיב, משלב את מרכיבי העיצוב העדכניים של פיג'ו ליצירת דגם ספורט-אלגנט-פנאי ייחודי עם קווים חלקים והופעה זורמת. מרווח הגחון הנדיב וקו הגג הלא גבוה במיוחד מוסיפים לפרופורציות המושכות ולמופע השונה.
סביבת נהג ובטיחות
סביבת הנהג דומה מאוד לזו שב-308, וגם היא מבוססת על מבנה 'i-קוקפיט', בו לוח המחוונים המוגבה ממוקם מעל ההגה הקטן ביחס. לוח המחוונים מוקרן והתצוגה בו תלת-ממדית, במרכז מסך מולטימדיה חדש עם לוח פיקוד דיגיטלי למערכות השונות (מיזוג, ניווט וכו) וקונסולה מרכזית משופעת בתוכה משולב בורר הילוכים קטן.
היצע מערכות הבטיחות רחב ומתקדם, וכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עד לעמידה ותחילת נסיעה, מערכת ראיית לילה המזהירה בפני חיות, הולכי רכב ורוכבי אופניים, מערכת ניטור שטחים מתים (עד 75 מ') ועוד.
מנועים, גרסה חשמלית
פיג'ו 408 החדש יוצע בתחילת דרכו בשלוש גרסאות, בכולן הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. נתוני ביצועים וצריכת דלק לא נמסרו. גרסה חשמלית מלאה תוצג בהמשך הדרך, כך פיג'ו.
גרסת הכניסה תעשה שימוש במנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 1.2 ליטר 3 צילינדרים המפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ.
שתי האחרות הן היברידיות-נטענות, וגם להן מפרט המוכר בדגמים אחרים של היצרנית: מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המפיק 150 כ"ס או 180 כ"ס, אליו מצטרף מנוע חשמלי המייצר 110 כ"ס להספק כולל של 180 כ"ס או 225 כ"ס בהתאמה. בשתי הגרסאות סוללת 12.4 קוט"ש, והספק הטעינה ב-AC 3.7 ק"ו או 7.4 ק"ו, נתון הטווח לא נמסר.