וורסטפן הגיע למרוץ לאחר שניצח במקצה הספרינט הקובע (במספר מרוצים בעונה) את המיקום במרוץ – ויחד עם זאת מעניק למנצח שמונה נקודות (שבע לשני וכך בסדר יורד עד המקום השמיני). כתוצאה מכך, ומכיוון שגם זכה בנקודה נוספת הודות להקפה המהירה במרוץ, לקלר צמצם את הפער בצמרת עם תום המרוץ רק בחמש נקודות.
עם זאת, העובדה שלקלר ניצח אחרי שבעה מירוצים מאכזבים וגם עקף את וורסטפן בדרכו לראש הפודיום חשובה הן מבחינה מורלית, בנוסף לעובדה שחזר למקום השני. אחרי הניצחון הכפול של רד בול במסלול הבית של פרארי באימולה באפריל השנה, היווה ניצחון זה מן הסתם גם הישג בזכות עצמו לפרארי.
לאורך כל המירוץ ניטש הקרב על ההובלה בין שתי המכוניות האדומות של פרארי לבין זו של רד בול בה נהג וורטספן, ואלה היו בליגה משל עצמן. הפעם נראה שידה של פרארי על העליונה מהבחינה הטקטית, וברד בול התלוננו על שחיקה מואצת יחסית של הצמיגים, דבר שגרם לוורסטפן לשתי ההחלפות הראשונות מוקדם יחסית).
סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, יצא מהתמונה ואחרי כן גם מהמרוץ בגלל תאונה עם ג'ורג' ראסל במרצדס בשלבי הפתיחה. ראסל אמנם נענש, אבל לפרז זה לא עזר. המילטון, שהצליח לטפס למקום השלישי אחרי שפתח במקום השמיני, סיים אותו עם פער של 41.2 שניות אחרי לקלר; להשוואה, הפער של וורסטפן היה 1.52 שניות.
ראסל זינק מהמקום הרביעי אך הדרדר לאחור בשל העונש והחלפת הכנף קדמית בשל אותה תאונה עם פרז, סיים לבסוף רביעי. למקום החמישי הגיע אסטבן אוקון באלפין, לפני מיק שומאכר במירוץ מצוין עבור האס, לנדו נוריס במקלארן, קווין מגנוסן בהאס ודניאל ריקרדו במקלארן. פרננדו אלונסו (אלפין) שפתח במקום ה-19 הצליח לסיים עשירי.
גרנד פרי אוסטריה, מסלול רד בול, 10.07.22
1. שארל לקלר – פרארי
2. מקס וורסטפן – רד בול
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. אסטבן אוקון – אלפין
6. מיק שומאכר – האס
7. לנדו נוריס – מקלארן
8. קווין מגנוסן – האס
9. דניאל ריקרדו – מקלארן
10. פרננדו אלונסו – אלפין
אליפות העולם לנהגים אחרי 11 מרוצים מ-22 מרוצים
1 מקס וורסטפן – 208 נק'
2. שארל לקלר – 170 נק'
3. סרג'יו פרז – 151 נק'
4. קרלוס סיינז – 133 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 109 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי 11 מרוצים מ-22 מרוצים
1. רד בול – 359 נק'
2. פרארי – 303 נק'
3. מרצדס – 237 נק'
4. מקלארן – 81 נק'
5. אלפין – 81 נק'