קולורדו השלישי
הדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי. כאמור, זהו טנדר קטן במונחים אמריקאיים, גדול במונחים מקומיים: בסיס הגלגלים, 334 ס"מ, ענק ממש, 26 ס"מ יותר מאשר זה של טויוטה היילקס. אורכו של קולורדו כ-540 ס"מ וגובהו 200-208 ס"מ בהתאם לגרסה, ונתון הרוחב לא נמסר.
קולורדו החדש רב-רושם בהופעתו, ומעבר לממדים הנרחבים שלו חלקו הקדמי מאופיין בעיצוב "אמריקאי" במבנה רבוע ותפוח מאוד, ובהתאם לגרסה שפע כרום ו/או סממני שטח רבים.
מלפנים מצויד קולורדו במתלים נפרדים, מאחור קפיצי עלים ודיפרנציאל ננעל. למרות מידותיו הנדיבות לקולורדו כושר נשיאת משקל נמוך בהרבה ביחס למקובל בטנדרים יפנים: 522-764 ק"ג בלבד, בהתאם לגרסה. כושר הגרירה נע בין 2.7-3.5 טון, שוב, בהתאם לגרסה.
המנוע היחיד המוצע בשלב זה הוא טורבו-בנזין 2.7 ליטר 4 צילינדרים המוצע בשתי רמות הספק, עם הנעה אחורית או כפולה (מבוססת אחורית) ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. לגרסה הבסיסית 237 כ"ס ו-35.9 קג"מ, ולזו מעליה 310 כ"ס ו-39.7 קג"מ. בנוסף, תוצע גרסה נוספת עם אותו הספק אך עם נתון מומנט משופר: 43.8 קג"מ. לראשונה יוצע דגם זה עם בורר מצבי נהיגה ולאלה מצב 'רגיל', 'גרירה', 'שטח, 'סלעים' ו'באחה לשבילים מהירים ולדיונות.
קולורדו יוצע במספר גרסאות הנבדלות בינן לבין עצמן ביכולת השטח, וכאן מדובר בשלוש גרסאות המוכוונת לנהיגה בו – Z71, טרייל-בוס ו-ZR2 בראש. ל-Z71 וטרייל-בוס צמיגי 32 אינץ' (בטרייל צמיגי 'חצי חצי'), דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, ולטרייל-בוס נתוני מרכב עדיפים במעט לשטח: מרווח גחון 24.2 ס"מ (+1.5 ס"מ) וזוויות נטישה/גחון/גישה הן 29.1/19.5/22.3 מעלות ו-30.5/21/22.4 מעלות בהתאמה.
בראש ההיצע עומדת גרסת ZR2 ולזו חישוקי 17 אינץ' הנועלים צמיגי שטח 33 אינץ' – ואלה תורמים גם למרווח גחון משופר של 27.2 ס"מ, ובנוסף בולמים ייעודיים לשטח, דיפרנציאל ננעל גם מלפנים, פגושים שונים לשיפור זוויות הגישה והנטישה (38.3 ו-25.1 מעלות בהתאמה) ועוד.
בפנים, בישראל?
סביבת הנהג של קולורדו חדשה לגמרי, ובזו לוח מחוונים מוקרן, גלגל הגה בעיצוב עדכני ומסך מולטימדיה 11.3 אינץ'. מערכת המולטימדיה משולבת תוכנות של גוגל (ניווט ועוד) ומציגה נתוני נסיעה בשטח (זוויות, גובה, ניווט) וניתן להציג דרכה תמונות ממערך המצלמות ההקיפי (10 מצלמות, כולל מצלמת גחון) בנסיעת שטח.
היצע מערכות הבטיחות רחב ועשיר וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב הנסיעה, התרעות על רכב בשטח מת ועל הולכי רגל בנסיעה לפנים או לאחור.
שברולט קולורדו 2023 צפוי להגיע לכבישי ארה"ב במחצית הראשונה של שנת 2023. בניגוד לשני הדגמים הקודמים, קולורדו צפוי להימכר גם מחוץ לארה"ב באופן רחב יותר – וכן, זה אומר שיש סיכוי טוב שהוא יגיע גם אלינו.