ניידר התפרסם כלוחם נגד הרשלנות של יצרניות הרכב כשהפך את שברולט קורבייר לנושא אחד הפרקים בספרו רב המכר מ-1965 "לא בטוחה בכל מהירות". בספר המפורסם ביקר ניידר בחריפות את היכולת הדינאמית המסוכנת של הקורבייר, כינה אותה "תאונה של מכונית אחת" והיה אחד הגורמים לכישלונה. בהצהרה שמסר השבוע, טען ניידר שטכנולוגיית ה-FSD של טסלה היא "אחד מהמעשים הכי מסוכנים וחסרי אחריות שביצעה יצרנית רכב מזה עשורים".
ניידר מבסס את טענותיו על מחקר שהתפרסם בינואר האחרון על ידי ארגון 'The Dawn Project' שמצא כי המערכת מבצעת שגיאה קריטית בכל 8 דקות של נהיגה בממוצע. "ארצות הברית לא צריכה להרשות שימוש בתוכנה שטסלה עצמה טוענת ש'עלולה לעשות את הדבר הלא נכון בתזמון הגרוע ביותר' באותם רחובות בהם ילדינו הולכים לביה"ס", כתב ניידר והוסיף "ביחד אנו צריכים לשלוח מסר לרגולטורים ולהבהיר כי אזרחים אמריקאים אינם בובות ריסוק של הקונצרן הכוחני והסלבריטי שמנהל אותו. אף אחד לא נמצא מעל דיני נפשות".
כאשר פורסם המחקר המדובר, מנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ במעורפל כי "טכנולוגיית ה-FSD לא הייתה מעורבת בתאונות או בנפגעים", הצהרה שכהרגלו של מאסק – לא הייתה נכונה; לפחות שתי תאונות דווחו עד היום באשמת הטכנולוגיה – אחת כאשר טסלה מודל Y פנה לנתיב הנגדי בעת שימוש במערכת וגרם להתנגשות, והאחרת כאשר רכב טיפס לנתיב אופניים והתנגש במחסום קשיח.
אלו מצטרפות ל-16 תאונות אשר נמצאות כעת תחת חקירה של ה-NHTSA, בהן בעת שימוש במערכת האוטופיילוט, רכבי טסלה התנגשו בכלי רכב שחנו בשולי הדרך וגרמו לפציעתם של 15 אנשים ולמותו של אדם אחד.