חרף זאת, אין ספק שהצעד בו מקלארן הפיחה חיים במכונית וירטואלית הינו יוצא דופן, כמו גם המכונית בכללותה; מעבר למכוניות מירוץ שאינן מיועדות לקהל הרחב, מקלארן שיווקה עד כה בעיקר גרסאות מירוצים לדגמים קיימים (דוגמת ורסיות GT3 ל-720S ו-GT4 ל-570S), העושות שימוש במנוע ובשלדה של רכבי הכביש המוכרים.
אולם כאן מדובר ברכב ייחודי שלא מסתמך על ארכיטקטורה קיימת או מנוע מוכר – ולמעשה אינה מיועדת להתחרות במירוצים כלל, אלא רק כצעצוע ימי-מסלול לעשירים מאושרים.
העיצוב של הסולוס GT מתבסס על רכב קונספט שהופיע במשחק גראן טוריסמו ספורט כבר ב-2017, ונקרא שם 'אולטימייט ויז'ן GT'. במשחק הוא הונע על ידי ה-V8 המוכר של החברה, אך במציאות הוא זכה ליחידת כוח מלהיבה בהרבה: V10 אטמוספרי שמיוצר על ידי ספקית מנועי המירוץ הוותיקה 'ג'אד', ומבוסס על מנוע של מכונית סיבולת בוגרת לה מאן (פסקרולו 01 שזכתה במקום בשני במירוץ היוקרתי ב-2006).
הנפח הוא 5.2 ליטר, ההספק הוא 829 כ"ס ב-10,000 סל"ד (!), והמנוע עבר ריוויזיה רצינית של כל מכלולי הפנים לטובת עמידות, קלות תחזוקה ואורך חיים. בכל זאת, בניגוד למנוע מירוצים טהור, הרעיון הוא שכאן לא תצטרכו לעשות אוברול מקיף אחרי כל 500 ק"מ של נסיעה. ביצועים? 2.5 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית גבוהה מ-320 קמ"ש.
המנוע משודך לתיבה סיקוונסיאלית בת 7 הילוכים, ויעד המשקל העצמי הוא בין 950 ל-1000 ק"ג – פחות מכוח ההצמדה שהמכונית תייצר במהירות גבוהה, שעומד על 1200 ק"ג מרשימים (ללא שימוש באווירודינמיקה אקטיבית). כאמור, הסולוס אינה מיועדת להשתתפות בליגות מירוצים, אך היא קרובה להפליא למכונית LMP מבחינת המפרט, כולל מבני פגיעה קדמיים ואחוריים העשויים מסיבי פחמן – ולא מאלומיניום כפי שהם במכוניות הכביש של מקלארן – ומנוע ותיבת ההילוכים שמתוכננים כחלקים נושאי עומס בשלדה.
תא הנוסע, שכן זהו "סינגל סיטר", נפתח באמצעות חופה בסגנון מטוס קרב המחליקה קדימה על מנגנון מכאני. המושב קבוע ויותאם באופן אישי לכל לקוח, כאשר רק הדוושות מתכווננות.
באופן מפתיע ומעניין, הסולוס הוצעה למכירה מוקדמת אך ורק ללקוחות שרכשו את המקלארן סייבר – דגם בייצור מוגבל מ-2021 שנמכר בשוק האמריקאי בלבד; כל לקוח כזה ישלם 3.5 מיליון דולר על הזכות להיות בעליה של הסולוס GT וכל 25 היחידות שמיועדות לייצור נמכרו מראש. באסה, אנחנו יודעים, כי בדיוק נפתחה לכם קרן ההשתלמות מהעבודה.