ולעניינינו: חברת הביטוח האירופאית AXA בחנה תאונות בהן מעורבים כלי רכב חשמליים, ומצאה כי הן יקרות יותר לתיקון ומסוכנות יותר לנוסעים בכלי הרכב האחרים אחרים.
"גם אנחנו כמבטחים וגם הלקוחות שלנו צריכים לנהל סיכונים חדשים: למרות שמכוניות חשמליות לא גורמות ליותר תאונות, הן עלולות להוביל לעתים קרובות לתביעות אישיות יקרות יותר", אמר נילס רייך, מנהל ביטוח רכוש ב- AXA גרמניה.
ההיגיון מאחורי התביעות היקרות הינו פשוט: כלי רכב חשמליים עמוסים בטכנולוגיה יקרה וחדשנית, שאם ניזוקה, עשויה להיות יקרה יותר לתיקון. יתרה מכך, למרות שמכוניות חשמליות כוללות לרוב את טכנולוגיית הבטיחות העדכנית ביותר - הן גם מציעות ביצועים חזקים מאוד, שהינם זרים לחלק מהלקוחות, והעניין מוביל לשיעור גבוה יותר ב-50% של תאונות עצמיות בהשוואה לכלי רכב המונעים על ידי מנועי בעירה פנימית. נהגים רבים פשוט מגיעים לפניות מהר מדי, או מאיצים בחוזקה ואז מאבדים שליטה.
עניין הביצועים המופרזים פועל בשילוב עם היבט אחר שגורם לנזקים גדולים יותר בתאונות - המשקל העצמי הגבוה; מכיוון שכלים חשמליים פשוט שוקלים יותר ממקביליהם בעלי מנועי בעירה פנימית, הם מייצרים יותר עוצמה בעת התנגשות. שתי מכוניות זהות בגודלן, אך בעלות משקל שונה, יגרמו לנזקים שונים מאוד בתאונה.
זו לא תכונה ייחודית לרכבי רכב חשמליים, מכיוון שרוב כלי הרכב הולכים ונעשים כבדים יותר, אך הסוללות הכבדות גורמות למשקל הרכב הממוצע לצמוח משמעותית.
בצד החיובי, חברת הביטוח מציינת כי הסיכון לשריפות הן בכלים חשמליים והן ברכבי בעירה פנימית הינו כמעט אפסי. סטטיסטית, רק חמישה מכל 10,000 כלי רכב יתלקחו בעת תאונה.