מנהל מעבדת הפיתוח של סובארו, אייג'י שיבאטה, אמר שיצרנית הרכב אינה מתמקדת בנהיגה אוטונומית אלא בשיפור הבטיחות. "הגישה של סובארו היא איך לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים לאפס בהקדם האפשרי, במקום להתמקד בנהיגה אוטונומית", טען שיבאטה.
סגן מנהל מעבדת הפיתוח, טורו סאיטו, הוסיף כי ליצרנית הרכב גם אין תוכניות מיידיות לאמץ חיישני Lidar (מכ"מ לייזר) עבור מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. לטענת סאיטו, שימוש במערך "מצלמות סטריאו" (צמד מצלמות מסונכרנות) לצד בינה מלאכותית הוא פתרון טוב יותר ויוצר דימויים תלת מימדיים משופרים - מכיוון ששתי המצלמות יכולות לשלש אובייקטים מזוויות שונות.
"לשימוש במצלמות סטריאו יש יתרון עצום בקשר עם בינה מלאכותית", אמר סאיטו. "יצרניות רכב אחרות נוקטות בגישה מרובת פתרונות ומשתמשות בראדאר, מכ"ם-לייזר ומצלמה. אבל מצלמות סטריאו מסוגלות לעשות את מה ששלוש הטכנולוגיות הללו יכולות לעשות בנפרד".
סובארו מתעתדת להציג גם יכולות חניה אוטומטיות מתקדמות בדור הבא של מערכת 'אייסייט', וטוענת כי תאונות בחניונים מהוות כשליש מכלל תאונות הדרכים.
הידיעה על פיתוח המערכת החדשה מגיעה זמן קצר לאחר שהחברה חשפה כי מכרה יותר מחמישה מיליון כלי רכב המצוידים במערכת אייסייט הנוכחית. המערכת הוצגה לראשונה במאי 2008 וכעת היא משווקת ב-91% מכלל דגמי סובארו הנמכרים ברחבי העולם.