פעם, בעידן בו מכוניות ספורט היו מקדמות התדמית הגדולות של היצרניות, הכרזות כאלה היו מתבקשות. היום, בעידן הירוק, זו עשויה להיות ה-M2 האחרונה עם סידור הנאה שכזה.
האיפור, המשקל
ה-M2 החדשה זוכה לטיפול חיצוני מתבקש – ההופעה מאוד אגרסיבית בזכות פגוש ספורטיבי עם כונסים רחבי ידיים וסבכה גדולה ביחד לממדיה הצנועים יחסית של המכונית/
מהצד בולטים חישוקי M בעיצוב ייחודי (19-20 אינץ') וכנפיים תפוחות; מאחור, פגוש מנופח עם דיפיוזר בתחתית וכנף קטנה מעל לדלת תא המטען – והתוצאה מאוד דחוסה ואגרסיבית למראה.
סביבת הנהג עברה גם היא טיפול נדרש, כולל גלגל הגה ייחודי, דיפונים בגימור סיבי פחמן, דיפוני דלתות עם צביעת שלושת הפסים של חטיבה M, תגי M שונים, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט ועוד.
בהודעה לעיתונות של ב.מ.וו נקודת הייחוס לא פעם היא M4 הגדולה יותר ולא M2 היוצאת, בעיקר בגלל שהשתיים חולקות אותה הפלטפורמה. עם זאת, בסיס הגלגלים של M2 החדשה קצר ב-11 ס"מ לא מבוטלים ל-274.7 ס"מ, ואורכה 458 ס"מ, 21.4 ס"מ פחות מאשר M4. נתון המשקל הוא 1,725 ק"ג, כמעט זהה לזה של M4 הגדולה יותר, ומהווה עלייה משמעותית של כ-150 ק"ג ביחס ל-M2 היוצאת.
המנוע ומה שמסביב
המנוע המשרת את M4 החדשה – בנזין כפול-מגדשים, 3.0 ל', 6 ציל' בטור – נמצא גם ב-M2. מנוע זה מפיק כאן 460 כ"ס ב-6,250 סל"ד ו-56 קג"מ ב-2,650-5,870 סל"ד, והוא ישמח לטפס עד למנתק שנמצא ב-7,200 סל"ד. נזכיר כי M2 היוצאת הציעה הספק של 370 כ"ס ועד 450 כ"ס בגרסת CS הקיצונית שהוצגה ב-2019. ל-M4 הנוכחית הספק מרבי של 480-510 כ"ס בהתאם לגרסה.
M2 החדשה מוצעת תקנית עם תיבה אוטומטית שמונה הילוכים, אך תיבה ידנית עם שישה הילוכים קיימת כאופציה, וההנעה אחורית בלבד.
הביצועים מצוינים בכל מקרה: התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות בלבד עם התיבה האוטומטית ו-4.3 שניות בידנית, ועד ל-200 קמ"ש היא נמשכת 13.5 שניות ו-14.3 שניות בהתאמה. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש אך ניתן להעלות אותה ל-285 קמ"ש עם 'חבילה M'.
כאן יצוין כי גרסה מרוככת של הנ"ל היא M240i – אותו מנוע בהספק מופחת (374 כ"ס) וביצועים ממש קצת פחות (4.3 ש' ל-100 קמ"ש); אותה רצפה אבל עם הנעה כפולה – וזו הוצגה ביולי 2021.
הדברים החשובים
חטיבה M מציינת בגאווה חלוקת משקל של כמעט 50:50 בין הצירים. מלפנים מתלי עצמות עצה כפולות ומאחור מתלה רב-חיבורי וסביב בולמי M אדפטיביים.
להגה יחס העברה משתנה ולבקרת היציבות כיול מיוחד ל-M2 כולל מצב מאולחש המאפשר חופש ומשחק תחת מטריית ההשגחה שלה.
הצמיגים הם במידות 275/35-19 מלפנים ו-285/30-20 מאחור והם מאכלסים בלמי דיסק מאווררים עם שש בוכנות מלפנים. ל-M2 דיפרנציאל מוגבל החלקה תקני מאחור המסוגל להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהגלגלים.