כידוע, שיווק המותג בישראל החל בחודש שעבר עם המשפחתית החשמלית 2; דגם 3 צפוי להצטרף להיצע המקומי ב-2023.
גודל ניכר, עיצוב נוכח
הדגם החדש מבוסס על הרצפה SEA1 – הגרסה הגדולה יותר של הרצפה המודולרית החדשה שפותחה על-ידי ג'ילי – החברה האם של וולוו, פולסטאר, ובנוסף של גאומטרי, זיקר, לינק & קו – עבור כל דגמיה החשמליים. SEA1 תשרת גם את הדור השלישי של וולוו XC90 שיכונה EX90 ויוצג בעוד ארבעה שבועות (9.11.22).
פולסטאר 3 הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) וממדיו מכובדים: בסיס הגלגלים 298.5 ס"מ, אורכו 490 ס"מ, רוחבו 197 ס"מ, וגובהו 161 ס"מ. משקלו של ה-3 עומד על 2,584-2,670 ק"ג בהתאם לגרסה ולרמת הגימור והוא מסוגל לגרור עד 2,200 ק"ג. לתא המטען נפח צנוע ביחס לממדי הרכב עם 484 ליטרים בלבד, אליהם מתווספים 32 ליטרים בתא המטען מלפנים.
פולסטאר 3 מביא לביטוי כוחני יותר את שפת העיצוב של המותג כפי שמצאה ביטוי גם בדגם 1 (2018-2022), וחלקו האחורי המשתפל מעניק לו מבנה של פנאי-קופה; לפי פולסטאר, לדגם החדש יעילות אווירודינמית נאה ביחס לרכב פנאי גדול, ונתון הגרר הוא 0.29.
יחידות התאורה בחזית עדיין מאזכרות את 'פטישו של תור', אך זה כבר לא מוזכר בשמו. הפגוש מושחר בחלקו, אגרסיבי למראה ומעל לסבכה האטומה מכסה מנוע בזווית מטה היורד מתחת לכנף קטנה המחברת בין יחידות התאורה. בצדי הרכב בולטים חישוקי גדולים מאוד, 21-22 אינץ'.
הרבה הספק, המון סוללה
בתחילת דרכו מוצע 3 בשתי גרסאות הנעה, לשתיהן שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. לגרסה הראשונה, 'טווח ארוך', תפוקה של 483 כ"ס ו-85.6 קג"מ, ו-5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש; לגרסת 'ביצועים' 510 כ"ס, 92.8 קג"מ ו-4.7 שניות בלבד ל-100 קמ"ש.
פולסטאר 3 מוצע עם מערך סוללות ענק של 111 קוט"ש במתח 400 וולט המאפשר טווח נסיעה מרבי עד 610 ק"מ. ההספק המרבי לטעינה מהירה הוא 250 ק"ו, לזמן טעינה משוער של 20 דקות מ-0% ועד ל-80%. הרכב יצויד בעתיד גם באפשרות טעינה של מכשירים חיצוניים.
בפולסטאר מציינים כי ה-3, על אף ממדיו ומשקלו, מציע איכויות דינאמיות גבוהות הודות לכיול מוקפד של מערך המתלים האדפטיביים ומערכת טורק וקטורי המחלקת את הכוח בין הגלגלים האחוריים באופן היעיל ביותר לפי העומס בפניות ורמת האחיזה.
מינימליזם בדקורציה, מקסימליזם בבטיחות
סביבת הנהג מאופיינת בעיצוב מינימליסטי, וזה מקבל חיזוק באמצעות צמצום הכפתורים הפיזיים. במרכז מסך אנכי בגודל 14.5 אינץ' המופעל על-ידי מערכת ההפעלה של גוגל (Android Automotive OS) המסוגלת לעדכונים מהאוויר ומציעה את מגוון השירותים המוכרים של יצרנית התוכנה.
כל אלה מופעלים על-ידי מערך שבבים מתקדם של קוואלקום המאפשר, כך פולסטאר, רמת ביצועים גבוהה למולטימדיה כמו זאת המוכרת מטלפונים ניידים.
פולסטאר הקדישה לא מעט בהודעה לעיתונות למערכות הבטיחות המתקדמות, המבוססות על הרכיבים העדכניים ביותר של אנבידיה בשילוב תוכנה ותכונות משל וולוו ליצירת, כך פולסטאר, אחד מכלי הרכב החכמים והבטוחים בעולם.
מערך זה יכול, למשל, לנטר תנועות בתא הנוסעים כדי לוודא שלא נשכח ילד או בעל חיים ברכב ובמידה וכן להפעיל את מערכת המיזוג. בנוסף, מערך השבבים ינצח על חמישה מכשירי רדארים חיצוניים, חמש מצלמות חיצוניות ו-12 חיישנים אולטראסוניים שישמשו את מערך הנהיגה האוטונומי של ה-3.