הקדמה הכרחית
מרוץ דראג נערך במסלול ישר באורך רבע מייל (402 מטרים), כאשר המתחרים מזנקים בזוגות; לסיבוב הבא עולה המנצח, וכך עד למקצה הגמר. למרוץ נרשמו הרכבים המהירים בישראל למאוץ בקו ישר, מה שמשך קהל רב שהגיע לצפות בקרבות "ראש בראש" שנערכו במסלול.
לטובת הקהל, שרכש את כל הכרטיסים שהוצעו למכירה, הוקמו שני יציעים מוצלים בצידי המסלול שכללו מקומות ישיבה.
הצלחת הסבב הראשון המשיכה באופן טבעי לסבב השני, ולזה נרשמו מתחרים רבים יותר. כ-90 מתחרים הגיעו למרוץ עם רכבים שבשיפורם ובהכנתם למרוץ הושקעו שעות רבות וממון רב. רוב הרכבים זוהו עם סדנת שיפורים או מוסך, מה שיצר עניין רב גם עבור רבים מהצופים שהגיעו לעודד ולתמוך. שתי מתחרות הגיעו גם לקו הזינוק: קרן עוז עבודי ויובל רביץ. קרן, הנהגת הראשונה בישראל שהצליחה לקבוע זמן נמוך מ-10 שניות לרבע מייל עם אודי A3 המשופרת שלה, זכתה גם בגביע המציין זאת.
מתחרים וקטגוריות
המתחרים חולקו לשלוש קטגוריות עיקריות – הנעה קדמית, הנעה אחורית והקטגוריה המהירה שיצרה את רוב העניין – הנעה כפולה וכל אחת לשתי תתי קטגוריות: 'סטריט', 'פרו'. שתי תתי הקטגוריות מתייחסות ליכולת הרכבים, ובקטגוריית 'פרו' הנהג והרכב מחויבים בתקני בטיחות מחמירים יותר כגון כלוב מלא ומצנח (לפי הקטגוריה).
מגוון הרכבים הרחב הפך את התחרות לצבעונית במיוחד: החל מפיאט אונו טורבו משופרת במיוחד משנות ה-90 מושתלת מנוע משופר של פולקסווגן גולף VR6 והנעה לארבעת הגלגלים, ועד ניסאן GTR, שיוצרה בשנים האחרונות, בעלת הספק המגיע לכ-2,000 כוחות סוס.
ולמרוץ עצמו
ארבעת הגלגלים העטופים בצמיגים סופר דביקים של רכבי ההנעה הכפולה העניקו להם את היכולת לזנק כאילו נורו מלוע של תותח. מספר רכבים הצליחו לרשום זמן נמוך מ-9 שניות, תוצאה שהייתה דמיונית בישראל עד לפני זמן לא רב.
אחד מהם היה המיצובישי קולט של מיכאל רייכלין, אשר סוף סוף זכה בכבוד לתואר "רכב של 8 שניות" כפי שרייכלין דאג לציין במדבקות שבצידי המכונית. במרוץ חצי הגמר, עקב כוח המנוע האדיר, רייכלין כמעט ואיבד שליטה על רכבו והיה קרוב להחליק החוצה מהמסלול, אך הצליח להשתלט על המכונית ברגע האחרון לקול תשואות הקהל.
לשלב הגמר בקטגוריית 'פרו' עלו שני רכבים מאסכולות שונות לחלוטין: עוז עבודי עם גולף דור שני שלו שמלאו לה יותר משלושים שנה, ונתן דהן שנהג בניסאן GTR המודרנית של אלי אלבג. מיותר לציין כי שני הרכבים משופרים וכי אין הרבה קשר למקור. עקב תקלה טכנית במערך ההזנקה/סיום נקבע כי גם עוז וגם נתן יחלקו יחד את המקום הראשון.
דרמות נוספות נצפו בקטגוריית ההנעה האחורית, בה היה מרתק לראות כיצד כח המנוע האדיר סחרר את הגלגלים האחוריים שדחפו מאות כוחות סוס פראיים במיוחד אל מסלול האספלט בזמן שהנהגים נאבקו לשמור את הרכב במסלול מבלי שיסתבסב.
גם בקטגוריה זו עלו לגמר רכב חדש מול ישן: מרצדס GTS מנסורי חדשה לחלוטין של ירין משעלי מול פורד מוסטנג פוקסבודי משנות ה-80. סבסוב הגלגלים הפוטוגני לפני הזינוק על מנת לחממם לא עזר למוסטנג שהפסידה למרצדס והעניקה לירין את הניצחון השני ברציפות בקטגוריה. איציק ראובני, שנהג בשברולט קמארו משנות ה-70, נפסל בגלל זמן שהיה מהיר מדי לרכב ללא כלוב. כמחווה לקהל, ראובני ביצע "ריצת" ראווה על המסלול בה קבע זמן מרשים במיוחד של 9.9 שניות, הזמן המהיר ביותר בקטגוריית ההנעה האחורית.
קטגוריית ההנעה הקדמית, קטגוריה בה נלחמים הנהגים על אחיזה בחלקו הראשון של המסלול מכיוון שבעת ההאצה משקל הרכב עובר לחלקו האחורי, הביאה לקו הגמר זוג פולקסווגן גולף: גולף דור 6 של דני פיסטינר, שביום יום נהוגה בידי אשתו, מול גולף דור 2 של אביב מצלאווי. במרוץ ניצח דני עם זמן של 11.5 שניות, הנחשב לזמן מהיר לרכב הנעה קדמית.
עניינים של סיום
מיכאל חן, מפיק האירוע: "אני רוצה להודות למתחרים, לצוותים, ולכל מי שלקח חלק בהפקת המרוץ המורכב הזה שניכר בו שיפור משמעותי מול האירוע הקודם. כל הכבוד לזוכים והרבה תודות לנותני החסות, שבלעדיהם המרוץ הזה לא היה מצליח לקרום עור וגידים. אנו כבר עובדים על אירועים מוטוריים מעניינים וייחודיים, בהם ישברו בתקווה שיאים נוספים. את הפרטים בנוגע לאירועים אלו נפרסם בהמשך באתר האינטרנט של ליגת האקסטרים".
על הנחיית המרוץ היו אמונים דורון קאופמן וניר דיגמי המזוהים עם סצנת מרוצי הדראג בישראל, ובקטעי ההפסקה הקהל נהנה ממופעי דריפטים (החלקות) רוויי עשן, רעשי מנוע וחריקות צמיגים, שנעשה על ידי שלושה רכבים שהותאמו במיוחד למשימה.
אליפות ישראל במרוצי דראג 2022-2023. דימונה, סוכות, סבב שני
הנעה קדמית, קטגוריית 'סטריט'
1. חיים בן שימול, פולקסווגן גולף – 12.33 שניות
2. עיאד אלהדי, סיאט לאון קופרה – 12.20 שניות
3. ניג'ם באסל, סיאט לאון קופרה
הנעה קדמית, קטגוריית 'פרו'
1. דני פיסטינר, פולקסווגן גולף – 11.55 שניות
2. אביב מצלוואי, פולקסווגן גולף – 12.92 שניות
3. יותם קריסטל, פולקסווגן גולף – 11.65 שניות
הנעה אחורית, קטגוריית 'סטריט'
1. תאמר סלאמה, ב.מ.וו M4 קופמטישן – 11.76 שניות
2. חמאדה עתמנה, שברולט קורבט – 12.65 שניות
3. נור ראבי, פורד מוסטאנג
הנעה אחורית, קטגוריית 'פרו'
1. ירין משעלי, מרצדס GTS
2. גל לוס, פורד מוסטנג
3. טל בן אברהם, פורד מוסטנג
הנעה כפולה, קטגוריית 'סטריט'
1. שרון נרקיס, ניסאן ג'י.טי.אר – 10.66 שניות
2. מחמד אל איסווי, ניסאן ג'י.טי.אר – 11.25 שניות
3. אנר שאולוב, פורשה 911 – 10.77 שניות
הנעה כפולה, קטגוריית 'פרו'
1. עוז עבודי, נתן דהן – פולקסווגן גולף, ניסאן ג'י.טי.אר
3. עבודי עטיה, אודי RS3 – 9.48 שניות
נותני חסות:
חסות ראשית לכל סבבי הליגה – נאור שי, יבואני רכב
חסות מובילה – מונסטר אנרג'י
בוואריאן מוטורס
טומרייד
סדנת היי בוסט
סדנת exr
סדנת bcp
מוסך יונתן
מקס פאוור
מ.ג.מ כח אדם
סדנת פול בוס
ג. חיון
חאלד איסמעיל ואחיו, עבודות עפר
ר.ג.ס עבודות עפר
פרישטה 4x4
*****
ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקרטינג בישראל
עיריית דימונה
משרד הספורט