ה-GT500 האחרונה נחשפה ב-2019 על בסיס הדור השישי של המוסטנג והייתה למוסנטג החזקה ביותר שיצאה משערי המפעל של פורד – V8 מוגדש-על בנפח 5.2 ל' הניב לה 760 כ"ס. בהנסי מציינים זאת בהערכה, אך מוסיפים כי לדעתם בפורד השאירו את ה-GT500 עם המון פוטנציאל לא ממומש. לכן, כאמור, לקחו אותה כבסיס והפכו "מכונית מהירה למהירה יותר".
בהנסי מדווחים בעיקר על העבודה שנעשתה בגזרת המנוע: מגדש-העל הוחלף באחד מהיר יותר בקיבולת גדולה יותר (3.8 ל') וזה כולל כמובן גם רצועה מותאמת, האינטרקולר הוחלף, הותאמו קווי דלק חדשים, מסילות ומזרקי דלק גדולים יותר, מערכת יניקה ופליטה משופרות ועוד. כמובן, נעשו גם התאמות ושינויים לתיבת ההילוכים (רובוטית דו-מצמדית) על מנת שתוכל להתמודד עם ההספק המוגבר.
כמה מוגבר? כל ונום 1200 מוסטנג GT500 שכזו (ייוצרו רק 66) עוברת כיול מדויק על-ידי הסדנה ומעמידה לרשות הנהג לא פחות מ-1,204 כ"ס ב-7,600 סל"ד ו-124.6 קג"מ(!) ב-5,200 סל"ד כשהיא מונעת בדלק מהול אתנול 85; אוקטן 93 ייתן לכם "רק" 900 כ"ס. נתוני הביצועים לא נמסרו אך אנו בספק אם מישהו יישאר כשאינו מסופק.
אגב, למי שזה קצת יותר מדי עבורו (יש כאלה?) נזכיר שישנה גרסת ונום 1000 בעלת הספק מרבי של… 1,000 כ"ס ב-7,000 סל"ד ומומנט מרבי של 117.5 קג"מ ב-4,800 סל"ד ואפילו גרסה המבוססת על GT350 עם הספק "נמוך" של 850 כ"ס.
בכל מקרה, ונום 1200 תוצע עם גם עם חבילת עיצוב ייחודית כולל צביעה מותאמת, שלל תגי ונום 1200 ועוד – אבל בשביל זה יש תמונות.
למי שכבר הספיק לשכוח, רק בחודש אוגוסט האחרון חשפה בפנינו סדנת הנסי את המכונית המהירה בעולם – ונום F5 – בגרסת רודסטר נטולת גג אך עם 1,817 כ"ס ומהירות מרבית של 483 קמ"ש.
טוב לדעת שיש להם בהנסי גם זמן למכוניות שימושיות ונינוחות יותר כמו המוסטנג הזו. אה, והיא אפילו מוצעת עם אחריות לשנה או 19,200 ק"מ (ו-3 שנים לגרסת ה-1,000). אמרנו כבר שימושית והגיונית?