אלה שלא עברו
בספטמבר פרסם הארגון רשימה ראשונית של 45 מכוניות וזו כללה מגוון רחב מאוד של יצרניות וכלי רכב. בין השמות המוכרים היו כמובן סיטרואן CX 5, הונדה סיוויק, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מרצדס AMG SL ו-EQE, טויוטה אייגו X ועוד.
לצד אלה השנה הייתה נציגות מאוד נוכחת של יצרניות שפחות מוכרות במערב. בין אם מדובר ב-MG שפועלת כמה שנים באירופה שהופיעה כאן עם ה-MG4 ו-MG5 החדשות ובין אם בשמות חדשים לגמרי עבור היבשת. כך למשל נכנסו לרשימה הראשונית הונגצ'י E-HS9, ניו ET7, אורה קאט, וינפאסט VF8 ו-VF9 ועוד רבות אחרות - כולן לא עברו את הסינון הראשוני של הוועדה.
המועמדות הסופיות
כעת, כאמור, פורסמה הרשימה הסופית הכוללת שבע מועמדות. בהתאם לרוח התקופה כל המכוניות ברשימה מוצעות (או לפחות יוצעו בעתיד) בגרסה חשמלית, שלוש מתוכן הן מכוניות חשמליות ייעודיות.
ההכרזה על הזוכה הסופית בתחרות צפויה בטקס שיערך ב-13.01.23.
המועמדות:
1. ג'יפ אוונג'ר (בנזין, חשמלי)
2. טויוטה bZ4X / סובארו סולטרה (חשמלי)
3. ניסאן אריה (חשמלי)
4. פולקסווגן ID.BUZZ (חשמלי)
5. פיג'ו 408 (בנזין, חשמלי, פלאג-אין)
6. קיה נירו (חשמלי, פלאג-אין, היברידי)
7. רנו אסטרל (בנזין, היברידי, בעתיד פלאג-אין)