טווח ארוך ממש
כאמור, כעת החל שיווק גרסה ארוכת טווח לקונה החשמלי העושה שימוש ביחידה המוכרת מקיה נירו ונירו פלוס החשמליים, וזו מביאה לשיפור בהספק ובטווח ביחס לגרסה המוכרת. המנוע החשמלי כאן מפיק 204 כ"ס (68 כ"ס יותר), נתון המומנט זהה בין שתי הגרסאות (40.2 קג"מ) והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות במקום 9.9 שניות בגרסה החלשה.
הסוללה בגרסה זו היא סוללת 64 קוט"ש, שיפור של יותר מ-60% ביחס לגרסה המוכרת (39.2 קוט"ש). בהתאם, לגרסה זו טווח נסיעה מירבי של עד 484 ק"מ לפי WLTP, שיפור של כ-179 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו ואילו טעינה מהירה עד 100 ק"ו המספיקים להטעין מ-10-80% בכ-47 דקות.
רמת גימור, מחיר
בשלב זה היבואנית טרם פרסמה מפרט סופי ורשמי, זה יפורסם בימים הקרובים ואנו נעדכן. אולם נראה כי הקונה ארוך הטווח ישווק ברמת גימור דומה לזו הקיימת בקונה החשמלי הרגיל ללא הבדלים משמעותיים להופעה או לרשימת האבזור.
בהתאם, במפרט האבזור צפו לחישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' כולל קישוריות לאנדרואיד ואפל, לוח מחוונים דיגיטלי, קיפול מראות חשמלי, חיישני נסיעה היקפיים ועוד. בבטיחות: 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת ותיקון אקטיבי, מערכת אקטיבית למניעת פגיעה בנסיעה לאחור ועוד.
המחיר של יונדאי קונה החשמלי בגרסה החדשה נקבע על 185,000 שקלים, 36,000 שקלים יותר מאשר גרסת הטווח הקצר. נציין כי מי שיזמין עכשיו צפוי לקבל את הרכב במהלך פברואר-מרץ 2023 וככל הנראה זהו אינו המחיר הסופי במידה ואכן יעלה המס על כלי רכב חשמליים.