לקסוס RZ, רכב הפנאי החשמלי הייעודי הראשון של היצרנית, נחשף לראשונה בגרסת הייצור באפריל 2022. עם הצגתו של הדגם חשפה לקסוס את העיצוב החיצוני, סביבת הנהג ולא מעט פרטים אודות הרכב החשמלי החדש שלה – אך בנוגע לטווח הנסיעה הסתפקה לקסוס בהצהרה כי הוא יהיה "מעל ל-400 ק"מ בין טעינות". כעת חושפת לקסוס את הנתון הרשמי.
 
הטווח
לקסוס RZ החדש יוצע עם סוללת 71.4 קוט"ש (96 תאים) וזו, כך חושפת כעת לקסוס, תספיק לטווח נסיעה של עד 440 ק"מ בין טעינות לפי WLTP. נציין כי טויוטה bZ4X עם אותה סוללה מבטיח טווח של כ-500 ק"מ בין טעינות, אם כי הספק המנועים החשמליים במקרה של הטויוטה נמוך משמעותית. הספק הטעינה המירבי טרם פורסם אולם במקרה של הטויוטה המקביל, לו כאמור מערך סוללות זהה, טעינה ביתית בקצב 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 150 ק"ו. בלקסוס מציינים כי סוללת ה-RZ תוכננה כך שתשמור על קיבולת של 90% לפחות לאחר 10 שנות שימוש.
 
לשם השוואה נציין כמה מתחרים פונציאלים: מרצדס EQC עם כ-410 ק"מ, ב.מ.וו iX3 עם 452 ק"מ (הנעה אחורית), טסלה מודל Y עם 533 ק"מ ואודי Q8 e-tron המחודש עם כ-500-580 ק"מ.
 
לקסוס RZ 2023 החדש: הטווח נחשף רשמית, 440 ק
צילום: לקסוס

היכרות, לקסוס RZ
כזכור, מדובר ברכב פנאי כל חשמלי במידות הממקמות אותו בין לקסוס NX הקומפקטי-גדול ל-RX הבינוני – שניהם עם יחידות היברידיות וגרסאות נטענות. את הפלטפורמה החשמלית הייעודית שלו חולק ה-RZ עם טויוטה bVZ4X ו-bZ3 החדשים, וכמובן גם דגמים עתידיים נוספים במשפחת bZ. בסיס הגלגלים של RZ עומד על 285 ס"מ – נתון זהה לזה של הטויוטה וגדול משל RX ב-6 ס"מ.
 
בשלב זה נחשפה רק גרסת 450 החזקה בעלת שני מנועים, הנעה כפולה, 313 כ"ס ו-44.3 קג"מ. לגרסה זו ביצועים מצוינים על הנייר – 5.6 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. בלקסוס טוענים להנתהגות כביש טובה ומוקפדת הנתמכת במערכת הנעה כפולה מתוחכמת ('דיירקט4') היודעת לנהל במהירות וביעילות את העברת הכוח בין הצירים. בנוסף, ל-RZ מערכת "היגוי על חוט" המשנה את יחס ההעברה ומבטיחה "חווית נהיגה חדשה", כך לקסוס.
 
בלקסוס ישראל פתחו בחודש יוני האחרון את פנקס ההזמנות למרות שהמפרט הישראלי הסופי, רמות הגימור והמחירים טרם נסגרו סופית. 

לקסוס RZ 2023 החדש: הטווח נחשף רשמית, 440 ק
צילום: לקסוס