למעשה, לומר שהשינוי בוצע בוורסיות הנעה קדמית לא יהיה נכון, כי בצעד יוצא דופן (שבמנועי בעירה פנימית היה דורש הנדסה מחדש של כל מערכת ההנעה והשלדה), וולוו עברה ממנוע חשמלי קדמי למנוע אחורי בגרסאות ה-P6, כך שכעת הן יהיו בעלות הנעה אחורית - ולא, לצערנו וולוו לא עשתה זאת כדי לשפר את יכולת הדריפטינג, אלא למען שיפור היעילות.
הסוללה בגרסת המנוע היחיד נותרה באותה קיבולת של 69 קוט"ש (67 קוט"ש נטו), אך תפוקת המנוע עלתה מ- 231 כ"ס ל-238 כ"ס. כלל השינויים הובילו לכך שה-C40 ריצ'ארג' P6 עובר מטווח חשמלי של 434 ק"מ בין טעינות בטעינה ל-476 ק"מ, ואילו ה-XC40 ריצ'ארג' P6 עובר מ-418 ק"מ של טווח ל-460 ק"מ לפי תקן ה-WLTP.
גרסאות ההנעה הכפולה כפולות המנועים מקבלות סוללה גדולה יותר, ומחליפות את יחידת ה-78 קוט"ש (75 קוט"ש נטו) למארז של 82 קוט"ש (78 קוט"ש נטו). המנועים שלהן מפיקים את אותם 408 כ"ס משולבים כמו בעבר, אבל עושים זאת עם הטיה לאחור; כלומר, במקום שכל מנוע יפיק 204 כ"ס, המנוע הקדמי מייצר 164 כ"ס, והאחורי 244 כ"ס.
הטווחים של גרסאות ההנעה הכפולה שופרן אפילו יותר: ה-C40 P8 שיפר את הטווח ב-60 ק"מ ויעבור כעת כ-507 ק"מ בין טעינות, ואילו ה-XC40 P8 מוסיף 67 ק"מ ויגמא 500 ק"מ לפני שיזדקק לטעינה.
וולוו גם העלתה את יכולת הטעינה המהירה של גרסאות הריצ'ארג' מ-150 ל-200 קילוואט. השדרוג מקצץ את זמן הטעינה מ-10% ל-80% סוללה ב-10 דקות, ועומד עכשיו על 27 דקות בגרסאות המנוע הכפול (P8) - כאשר נרשם שיפור בשיעור זהה בגרסת המנוע היחיד (P6).
הדגמים המשופרים ניתנים להזמנה באירופה כבר עכשיו, אך לא ייכנסו לייצור עד אמצע שנה הבאה; גרסאות ה-P8 כפולות ההנעה יהיו זמינות בחודש מאי, בעוד גרסאות P6 בעלות המנוע הבודד יהיו זמינות רק בסתיו. המחירים באירופה עלו בכ-10%.
ההערכה היא שפולסטאר 2 תהיה הבאה בתור לקבל את אותם השיפורים למערכת ההנעה.