הבסיס הקיים
כבר שנים שמייבאך, יצרנית מכוניות היוקרה הוותיקה, מותג בבעלות מרצדס ושמה מוצמד לגרסאות היוקרתיות ביותר של כלי הרכב הגדולים ביותר של מרצדס, בעיקר מכונית הפאר S קלאס. נזכיר כי בתחילת שנות ה-2000 נעשה מצד מרצדס ניסיון להקים לתחייה את מייבאך כמותג עצמאי אך מהלך זה כשל ומאז, כאמור, המותג מהווה מעין רמת גימור בכירה לכמה מדגמי היצרנית כמו מרצדס S קלאס, GL ו-G.
כיום מהדורת מייבאך מוצעת על בסיס מרצדס גרסאות S580 ו-S680 של S קלאס הנוכחית ונבדלת מהמכונית עליה היא מבוססת בחומרים, גימורים, עיטורים שונים ועוד.
מהדורה מוגבלת זו תוצע רק בגרסת S680 ובגרסה הארוכה ביותר של הדגם. זה אומר שיש כאן מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6 ל' המפיק 621 כ"ס ו-91.7 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, ההנעה כפולה והביצועים מצוינים – 4.5 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. אורכה 547 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 340 ס"מ – 18 ס"מ ו-19 ס"מ בהתאמה יותר מ-S קלאס.
ההבדלים כעת
השינויים במהדורה מוגבלת זו מתמקדים בהופעה במטרה לייצר מכונית ייחודית באמת, גם ביחס למרצדס-מייבאך "רגילה".
חיצונית ישנו שילוב צבעים ייחודי עבור הדגם – צביעה דו-גוונית עם חלק עליון וחישוקים בצבע כחול-נייבי וחלק תחתון בוורוד מטאלי. בנוסף יחידות התאורה זוכות להדגשה עדינה ואנימציית
תאורה ייחודית.
את מירב המאמצים הקדישו במרצדס-מייבאך לסביבת הנהג והנוסעים, שם ישנו שפע גדול של חומרים, חלקם הגדול ייחודי עבור מהדורה זו. שילוב הצבעים כחול-ורוד ממשיך, יש שימוש נרחב בעור לבן עם סמל הכוכב של מרצדס, דיפונים בעלי דוגמת לולאה שזורה ושטיחי המכונית עשויים מפשתן וצמר איכותיים במיוחד. כמובן, כל מכונית שכזו תזכה לשלל תגים הפזורים לרוחב התא שיזכירו ליושבים בו באיזו מהדורה מיוחדת הם נמצאים.
גם ממשק מערכת המולטימדיה זכה לטיפול ויוצע בערכת נושא תואמת ו"זוהרת" עם מוטיב הצבעים של החוץ והפנים. כל רוכש יקבל עם הרכב קופסת מתנה בעבודת יד בה תג עם מספר הרכב בסדרה, דגם מוקטן ומחזיק מפתחות. שווה.
המחיר? במרצדס לא חשפו אותו בפורום של בני תמותה רגילים, אולם היו בטוחים קולקציית התיקים שהשיקה היצרנית במקביל תוצע במחיר נגיש מעט יותר.