קיה EV6 מבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית E-GMP אותה הוא חולק עם יונדאי איוניק 5 ו-6, ג'נסיס GV60.
הדגם הוצג בתחילת 2021, מספר שבועות לאחר יונדאי איוניק 5, אך EV6 מושק בישראל קרוב לשנה וחצי לאחר תחילת השיווק של הדגם של יונדאי.
קיה EV6 זכה בתואר 'מכונית השנה באירופה 2022'.
דגם, גרסאות
קיה EV6 מוצע בשתי גרסאות הנעה. לאחת מנוע חשמלי אחורי המייצר 229 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ההנעה אחורית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 7.3 שניות והמהירות המרבית 188 קמ"ש.
בגרסה השנייה מנוע אחורי המייצר 225 כ"ס, קדמי נוסף עם 100 כ"ס לתפוקה כוללת של 325 כ"ס ו-62 קג"מ ולהנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.2 שניות והמהירות המרבית 188 קמ"ש.
בשתי הגרסאות הסוללה הגדולה יותר בהיצע, 77.4 קוט"ש (בעולם גם 58 קוט"ש), וזו מאפשרת טעינה מהירה בהספק עד 350 קילוואט. ניתן, כמו באיוניק 5, לנצל את הסוללה לתפעול מכשירים ולתאורה.
טווח הנסיעה בגרסת ההנעה האחורית הוא 528 ק"מ ובכפולה 484 ק"מ. להשוואה, לאיוניק 5 סוללה של 72.6 קוט"ש לטווח של 481 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית.
בסיס הגלגלים ארוך, 290 ס"מ, אך זה קצר מזה באיוניק 5 העומד על 300 ס"מ. אורך הרכב 468 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ (עוד 1.5 ס"מ בכל ממד בהנעה הכפולה) וגובהו 155 ס"מ.
נפח תא המטען 520 ליטרים ובגרסת ההנעה האחורית נפח חלל האחסון מלפנים 52 ליטרים והמשקל העצמי 1985 ק"ג. עם ההנעה הכפולה: 20 ליטרים מלפנים, משקל של 2090 ק"ג.
רמות אבזור, מחירים
קיה EV6 מוצע בשתי רמות גימור, ובשתיהן מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת תאונה בצומת.
ברמת הגימור 'פרמיום' שמחירה 249,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, צג מרכזי "12.3, לוח מחוונים מוקרנים "12.3, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד משולב עור.
ב-'GT ליין', המוצעת ב-299,000 שקלים, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים עם האיתות, חניה אוטומטית, גם פריטי עיצוב ספורטיביים, ובאבזור בנוסף: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולשני המושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, חימום מושבים מאחור, ריפוד בעור הפוך.
לשתי הגרסאות אחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ ואחריות לסוללות ל-7 שנים או 150,000 ק"מ.
המחיר של קיה EV6 אינו נמוך, ובקיה בונים על האבזור העשיר שימשוך לקוחות. במצב השוק הנוכחי הבעיה העיקרית, כך נראה, תהיה הקושי לעמוד בביקוש לרכב.