וכמובן, העדפות המס האלה הובילו, כמו תמיד, לעלייה במסירות עד שבשנת 2022 כלים אלה היו כמעט 5% מהשוק הישראלי (כ-4% ב-2021). אלא שמתווה המס הירוק שנקבע ב-2020 ולא שונה מאז קבע עליה במיסוי כלים אלה בשנת 2023 – המס עלה השנה ל-55% במקום 40% ותקרת הטבת המס ירדה ל-30,000 שקלים במקום 40,000 שקלים ב-2022.
כלי רכב היברידיים-נטענים (PHEV) הנמכרים בישראל 2022
MG EHS – עם 5,047 יח'
קיה נירו – 2,734 יח'
קיה נירו פלוס – 1,447 יח'
ב.מ.וו סדרה 3 – 387 יח'
טויוטה ראב 4 – 379 יח'
למעשה במהלך השנתיים האחרונות היו שני כלי רכב דומיננטיים בהיקף המסירות שלהם – קיה נירו ו-MG EHS. שני רכבי הפנאי האלו הם, פחות או יותר, הנציגים היחידים למותגים עממיים המוצעים במחירים נגישים-יחסית ובהתאם הצלחתם ברורה. השנה מסרו הכלים האלה ביחס 9,228 יחידות – עליה של כ-32.1% במסירות ביחס לשנת 2021 – ובכל זאת יש שינוי משמעותי בסדר ביניהם.
המתמודד הסיני לבית MG העפיל השנה לראשות טבלת המסירות בתחום עם נתון של 5,047 יחידות – פי 4 (!) מאשר בשנת 2021. השילוב של מימדים נאים, אבזור עשיר, הספק נדיב (260 כ"ס) ומלאי זמין עשו את שלהם, זאת על אף העליה במחירו של הדגם.
סגנו, קיה נירו, היה המוביל בשנה שעברה ושיווקו הופסק במהלך 2022. את מקומו תפשה גרסת הפלוס המוגדלת אשר מתמקמת שלישית – שתיהן יחדיו עדין מסרו פחות מ-MG וגם פחות ממסירות הנירו הנטען בשנת 2021. נציין כי גם מחירו של נירו פלוס גבוה משמעותית מזה של מחיר הנירו הנטען ה"רגיל" שהוצע בשנה שעברה. במהלך הרבעון הראשון של 2023 צפוי להגיע הדור החדש של נירו, כולל בגרסה הנטענת, ומעניין לראות כיצד זה ישפיע על התמונה בסוף השנה.
בהמשך הרשימה דגמים נטענים אשר נמסרו בהיקפים נמוכים בהרבה – חלקם של מותגי יוקרה (ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס NX ועוד), חלקם גרסאות ה"על" של דגמים עממיים (טויוטה ראב 4, קיה ספורטאז') – אך המשותף לכולם הוא מחירם שחוצה בקלות את הרבע מיליון שקלים (והרבה מעבר לכך).
לכן לא מפתיע לגלות מותג יוקרה בדמות סדרה 3 במקום הרביעי – 387 יחידות של סדרה 3 נטענת נמסרו השנה והן מהוות כמעט 47% ממסירות הדגם בישראל, אולם מדובר בירידה בהיקף המסירות בשיעור כפול מזה של הירידה הכללית בשוק.
במקום החמישי מתייצב טויוטה ראב 4 עם נתון מעט נמוך יותר מזה של שנה שעברה, אך הירידה קטנה יותר משיעור הירידה כולל בשוק.