המהלך הוא חלק מתוכנית אב של מאזדה להציג ארבעה רכבי פנאי דומים ולמצב אותם מול מותגי פרימיום בשווקי המערב; שניים מרכבי הפנאי יפנו לשוק הצפון-אמריקאי (CX-90 ו-CX-70), ושני כלים מעט-שונים ישווקו לשוק האירופאי (CX-60 ו-CX-80).
ה-CX-90 עושה שימוש במנוע הבנזין הסדרתי החזק ביותר שנבנה אי פעם על ידי מאזדה: 6 צילינדרים בטור בנפח 3.3 ליטר, עם מגדש טורבו ומערכת היברידית מתונה 48 וולט. ההספק עומד על 345 כ"ס ו-51 קג"מ, ולתיבת 8 ההילוכים האוטומטית יש צמד מצמדים במקום ממיר מומנט.
לצד המנוע הבכיר תשווק גרסה היברידית נטענת עם יחידת ההנעה המוכרת מה-CX-60, המבוססת על מנוע בנזין 2.5 ליטר, המשודך למנוע חשמלי וסוללה של 17.8 קוט"ש. ההספק עומד על 327 כ"ס, והמומנט זהה לזה של גרסת הבנזין הכוחנית - 51 קג"מ - אך פרטים על ביצועים וטווח נסיעה טרם פורסמו (ב-CX-60 הקטן והקל יותר הטווח עומד על 63 ק"מ בין טעינות והתאוצה על 5.8 שניות למאה קמ"ש).
מבחינה עיצובית, תא הנוסעים זהה לזה המוכר מה-CX-60 האירופאי, בתוספת שורת מושבים שלישית. מאזדה כאמור רוצה למצב את הרכב כמתחרה למותגי יוקרה, ומבטיחה חומרים ואיכות כוללת ברמה גבוהה מהמוכר אצל היצרנית.
במרכז הקונסולה תמצאו מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', ומצלמות היקפיות עם פונקציית "מכסה מנוע שקוף" שתסייע במהלך החניה. שקעי USB-C ופתחי אוורור יוצעו לכל הנוסעים, כולל אלה בשורה השלישית.
כמו כן יוצעו כסטנדרט משטח טעינה אלחוטי, קיפול חשמלי למושבים מאחור, וחימום/מיזוג למושבים בשתי השורות הראשונות.
הרכב מבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של היצרנית, ולכל הגרסאות מערכת הנעה כפולה עם תעדוף לציר האחורי ו"בקרת יציבה קינמטית" (KPC), שהיא מערכת הכוונת-מומנט (טורק וקטורינג) שפותחה במקור עבור ה-MX-5 ואמורה לסייע גם בהפחתת זוויות גלגול. כך או כך, כחלק משאיפות הפרימיום שלה, מאזדה מבטיחה ניהוג ספורטיבי שיזכיר יותר מכונית סדאן מאשר רכב פנאי מגודל.
שיווק ה-CX-90 יחל בצפון-אמריקה באביב הקרוב. לישראל הוא צפוי להגיע במחצית השניה של 2023.