המנוע החדש מחליף את מנוע הטורבו-בנזין 1.2 130 כ"ס המוכר, מביא לעלייה קלה בהספק ולצריכת דלק נמוכה בעד 15%.
לטענת פיג'ו, הודות לטכנולוגיה ההיברידית המתונה, ולשימוש הממושך במערכת עצור-סע, רכב פנאי קומפקטי כמו ה-3008 יכול לפעול במצב חשמלי ליותר מ-50% מהזמן בנסיעה עירונית (התנעה, חנייה ונסיעה במהירויות נמוכות), למרות שיש לו סוללה קטנה משמעותית מזו של מערכת היברידית מלאה.
מנוע ה'פיור טק' החדש כולל מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה ופועל במחזור מילר החסכוני. מנוע חשמלי המפיק 28 כ"ס ו-5.6 קג"מ משולב בתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים חדשה (e-DSC6) השולחת כוח אל הסרן הקדמי. האנרגיה מאוחסנת בסוללת 48V הממוקמת מתחת למושב הנוסע מלפנים ובעלת קיבולת ברוטו של 898 וואט/שעה (כן-כן, פחות מקוט"ש אחד).
ההספק המשולב של עומד על 136 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-23.5 קג"מ ב-1750 סל"ד, שהם 6 כ"ס יותר מהמנוע המוחלף. לטענת החברה, טכנולוגיית ה-48V יכולה לחסוך עד ליטר אחד ל-100 ק"מ במחזור משולב WLTP ברכב פנאי קומפקטי (2.5 ליטר/100 ק"מ בעיר), תוך הפחתת פליטת CO2 עד 20 גרם/ק"מ - מה שהופך אותה לתואמת תקן יורו 6.e.
לטובת שיפור האמינות והפחתת עלויות התחזוקה, היצרנית התקינה שרשרת תזמון במקום הרצועה במנוע הקודם (אשר התגלתה בעבר כמאוד רגישה לשגרת הטיפולים ואף גרמה לתקלות ולהרס מנועים שהוזנחו).
מבחינה חיצונית, אין שינויים ב-3008 וב-5008 המצוידים במנוע החדש, אך הם יזכו לצליל חשמלי מלאכותי במהירות נמוכה כדי להזהיר הולכי רגל. בתא הנוסעים זכו צמד רכבי הפנאי לגרפיקה חדשה בלוח המחוונים המוקרן המציגה את זרימת האנרגיה, מד הספק, רמת טעינת הסוללה ואחוז הנהיגה נטולת הפליטה בתום הנסיעה. כאשר מנוע הבנזין כבוי, מד המהירות הופך לכחול.
מכירות באירופה צפויות להתחיל ברבעון השני של 2023.
בנוסף, פיג'ו אישרה כי מלבד גרסת ההספק הנ"ל, תוצג בקרוב גרסה פחות חזקה של המנוע החדש בהספק של 100 כ"ס, אשר תוצע בדגמים הקטנים והזולים יותר של הקונצרן.