יונדאי קונה החדש, הנתונים
נזכיר, ביונדאי טרם פירטו באיזו פלטפורמה משתמש הקונה החדש, אולם מדובר ברכב גדול מזה היוצא. אורכו 435.5 ס"מ, רוחבו 182.5 ס"מ, גובהו 157.5 ס"מ – תוספת משמעותית בכל הממדים ביחס לדור הקודם: 420.5 ס"מ, 180 ס"מ, 155 ס"מ בהתאמה. בסיס הגלגלים צמח גם הוא באופן ניכר: 266 ס"מ, תוספת של 6 ס"מ. בהתאם, גם תא המטען גדול ונפחו עומד כיום על 466 ל' – תוספת של 134 ל' ביחס לדור היוצא. מלפנים תא מטען קטן בנפח 27 ל'.הקונה החדש משלב אלמנטי עיצוב המוכרים מדגמי יונדאי הנוכחיים – בחזית ומאחור יחידות תאורה צרות לרוחב הרכב, הסבכה משלבת אלמט 'פיקסל' בדומה לדגמים החשמליים של היצרנית ובפרופיל ומאחור הצללית משלבת בין קונה הקודם לאלמנטים של טוסון הנוכחי.
ביונדאי מדווחים כי הדור החדש מרווח באופן משמעותי מקודמו, הן בזכות המימדים הנדיבים יותר והן בזכות תכנון יעיל המנצל באופן מיטבי את תכונותיה של הפלטפורמה החשמלית, כך יונדאי.
סביבת הנהג משלבת אלמנטים מדגמי יונדאי העכשווים, עם נטייה ברורה לדגמים החשמליים של המשפחה – איוניק 5 ו-6. ביונדאי מדווחים על אפשרות לעדכונים מהאוויר (OTA), נעילה ופתיחה באמצעות מפתח דיגילי ושימוש ב-NFC, ממשק חדש ומקושר למערכת המולטימדיה הכולל מערכת ניווט חכמה ועוד. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי ומעליו תצוגה עילית רחבה בגודל 12 אינץ'.
הגרסה החשמלית: עד 490 ק"מ בין טעינות
יונדאי קונה החשמלי יוצע עם שני מערכי סוללות, ולמערכת החשמל מתח של 400V. לראשון סוללת 48.4 קוט"ש ולמנוע החשמלי בה 154 כ"ס ו-26 קג"מ – לגרסה המקבילה בדור היוצא סוללת 39.2 קוט"ש, 136 כ"ס ו-40.2 קג"מ.לגרסת הטווח הארוך סוללת 65.4 קוט"ש, 215 כ"ס ו-26 קג"מ – 64 קוט"ש, 204 כ"ס, 40.2 קג"מ בעבר.
יונדאי מדווחת כי גרסת הטווח הארוך מסוגלת ליותר מ-490 ק"מ בין טעינות (484 ק"מ בעבר). נתון גרסת הטווח הקצר לא פורסם, אך לאור הצמיחה בגודל הסוללה ניתן להעריך כי גרסה זו תציג שיפור של כ-50 ק"מ ביחס לזו המשווקת כיום לה טווח של 305 ק"מ בלבד. לא נמסר הספק טעינה מהירה, אך ביונדאי ציינו כי שתי הגרסאות זקוקות ל-41 דקות לטעינה מ-10-80%.
עוד הוסיפו ביונדאי כי ישנה אפשרות לנהיגה בדוושה אחת, בלימה רגנרטיבית חכמה המתאימה את עוצמת הבלימה לתנועה ולדרך ואפשרות לטעינה חיצונית של אביזרים (V2L).