פורד פומה ST 'פאואר שיפט', הפרטים
בפורד מכנים את הגרסה החדשה בשם ST ה"מלא", להבדיל מגרסאות 'ST-ליין' המשווקות בישראל – זאת על מנת להדגיש כי מדובר בגרסה ספורטיבית אמיתית (פירוט בהמשך), כך פורד.התוספת 'פאואר שיפט' היא על שם התיבה המוצמדת אליה – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים המחליפה את התיבה הידנית של גרסת ה-ST החזקה יותר.
מתחת למכסה המנוע ישנו מנוע ה-1.0 ל' טורבו-בנזין היברידי מתון (48V) המוכר של היצרנית. ב-ST החדשה מנוע זה מפיק 170 כ"ס ו-25.2 קג"מ, זאת לעומת 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ בגרסה המשווקת בישראל ו-155 כ"ס בגרסה החזקה ביותר של מנוע זה עד כה. כזכור, ל-ST הבכירה מנוע 1.5 ל' המפיק 200 כ"ס ו-29 קג"מ. בפורד טרחו לציין פרט טריוויה חביב – ההספק זהה לזה של פורד פוקוס ST משנת 2002 אשר צוידה במנוע 2.0 ל' אטמוספרי – ומכאן שיחס ההספק-נפח של המנוע הקטנטן בדיוק כפול מזה של אותה פוקוס אייקונית.
בפורד מציינים כי למנוע זה מערך חשמלי משופר הכולל מערכת אחזור אנרגיה הפועלת באופן יעיל ומהיר מבעבר, ובכך מאפשרת לשמור על רמת 'בוסט' חשמלי גבוהה יותר למשך זמן ארוך יותר. התוצאה של זה לפי פורד היא לא רק ההספק המשופר, אלא גם זמינות כוח עדיפה בסל"ד נמוך. בנוסף, גרסה זו נהנית ממערכת הפליטה של ה-ST המאפשרת צליל ספורטיבי ומערב, כך פורד.
התוצאה של כל זה היא שיפור משמעותי לנתון התאוצה ל-100 קמ"ש העומד על 7.4 שניות בלבד, זאת לעומת 9 שניות לגרסת ה-155 כ"ס הידנית ו-10.2 שניות לגרסת ה-125 כ"ס המשווקת בישראל. גרסת ה-ST הבכירה והידנית מסיימת את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות.
גם המתלים, ההופעה וסביבת הנהג שודרגו
לפי פורד גרסת ה-ST החדשה זוכה גם לשינויים מתבקשים נוספים. המתלים הוקשחו בכ-50% ביחס לפורד פומה רגיל, יש מוטות מייצבים מעובים, בולמים משופרים ועוד. להגה יחס העברה מקוצר בכמעט 25% ומערך הבלמים כולל כעת דיסקים בקוטר 325 מ"מ מלפנים, 17% יותר מפומה רגיל.חיצנית המופע של גרסה זו כמעט זהה לזה של ST "רגילה", וזה כולל פגושים אגרסיביים, חצאיות ספורטיביות, סבכה מושחרת וחישוקי 19 אינץ' ועוד המשדרים מופע ספורטיבי ומוחצן.
סביבת הנהג גם היא כמעט זהה לזו של ST המוכרת וכוללת את רוב הגימורים המצופים מגרסה זו – מושבים וגלגל הגה ספורטיביים, תפירה אדומה, גימור דמוי קרבון ועוד.