אודי, יצרניות מכוניות היוקרה מגרמניה, ערכה כנסה ווירטואלי בסוף השבוע האחרון במסגרתו הציגה את ביצועי החברה בשנה החולפת. לצד הסקירה של שנת 2022, הציג מנכ"ל החברה תכנית כללית שאפתנית במיוחד לשנים הקרובות מאוד.
 

אודי: מה שהיה, מה שיהיה

למרות שעדיין מרגישים באודי את השלכות הקורונה, חטיבתה – הכוללת גם את המותגים למבורגיני, בנטלי ודוקאטי – נהנתה משנה כלכלית מוצלחת במיוחד. לפי החברה המחזור בשנת 2022 צמח ב-16.4% ל-61.8 מילארד יורו. המרווח התפעולי צמח מ-10.4% בשנת 2021 ל-12.2% והרווח התפעולי ל-7.6 יורו, עליה של כ-40%.
 
בשנת 2022 חטיבת אודי ייצרה קצת יותר מ-1.638 מיליון כלי רכב, 1.614 מיליון מתוכם של מותג אודי עצמו – מדובר בירידה קלה ביחס לשנת 2021. דוקאטי מסרו כמעט 62,000 אופנועים, עליה של כ-2,000 מסירות ביחס ל-2021. באודי מציינים כי בשנה זו מסירות כלי הרכב החשמליים צמחו בכ-44% לקצת יותר מ-118,000 כלי רכב. בשנת 2023 הקבוצה מצפה לחזור לצמוח ולמסור 1.8-1.9 מיליון כלי רכב.

אודי Q6 e-tron
צילום: אודי
 
מנכ"ל החברה, מארק דויסמן, סיפק הצצה חטופה לתכניות החברה. באודי מתכוונים לתמוך בצמיחה המהירה הזו בעזרת לא פחות מ-20 דגמים חדשים שיוצגו בשנתיים הקרובות. כמובן, באודי מתכוונים להמשיך לפעול בתחום החשמלי כך ש-10 מתוך אותם 20 דגמים יהיו, כך אודי, חשמליים לגמרי. בתוך כך, מאודי נמסר כי עד לשנת 2027 היא תציע דגם כל חשמלי בכל אחת מהקטגוריות המרכזיות בהן היא פועלת.

באודי לא פירטו, אולם ככל הנראה מדובר בשילוב של דגמים חדשים לגמרי בהיצע, דורות חדשים לדגמים קיימים וגם מתיחות פנים לדגמים המשווקים כיום. כך למשל צפוי בחודשים הקרובים אודי Q6 e-tron, רכב פנאי חשמלי חדש בהיצע. עוד במסגרת הזמנים הזו צפויים דורות חדשים ל-A8 ו-A6 שהוצגו בשנת 2017 ו-2018 בהתאמה. גם מתיחת פנים ל-A3, דור חדש ל-Q2 ועוד.

אודי Q6 e-tron תמונת ריגול
צילום: אודי