סובארו ישראל משיקה סוף סוף את BRZ החדשה בארץ. זהו דור שני לדגם שהוצג במקורו ב-2012 וכאז כן עתה זהה לטויוטה GR86. הדגם החדש שהוצג ב-2020 משמר את המבנה המקורי של מכונית ספורט-קופה ייעודית ועממית יחסית 'כמו פעם': מרכב לא גדול, מנוע בנזין אטמוספרי, גם תיבה ידנית, הנעה אחורית בלבד. 
 

דגם חדש

עיצוב BRZ החדש דומה לזה של קודמו, אך בחלקו הקדמי שבכה מודגשת יותר ואילו קווי הצד ישרים בהרבה ביחס לאלה הקמורים של הדגם המקורי. שינויים גם בסביבת הנהג, ואלה מוצאים ביטוי בעיקר בעיצוב הקונסולה המרכזית ומרכיביה, הצג המרכזי ולוח המחוונים, פתחי המיזוג. 

ממדי האורך של הדגם החדש גדולים מאלה של הראשון, אך הפערים קטנים. בסיס הגלגלים גדל ב-0.5 ס"מ ל-257.5 ס"מ והאורך ב-2.5 ס"מ ל-426.5 ס"מ. הרוחב, 177.5 ס"מ, ללא שינוי, ואילו הגובה ירד ב-0.9 ס"מ ל-131.1 ס"מ. בנוסף, רוחב המפשק האחורי גדל ב-1 ס"מ ל-155 ס"מ. משקל הרכב 1277 ק"ג עד 1286 ק"ג.

לפי סובארו קשיחות הרכב בפני פיתול עלתה ב-50% ביחס לזו של קודמו. גם בדגם החדש נעשה שימוש בחלקי אלומיניום להורדת המשקל ולהנמכת מרכז הכובד, כיום נמוך עוד יותר. גם מכסה המנוע ודלת תא המטען עשויים אלומיניום. 

סובארו BRZ
צילום: סובארו

מנוע הבוקסר האטמוספרי גדל; כעת הנפח 2.4 ליטר, ההספק 228 כ"ס ב-7000 סל"ד והמומנט 25.5 קג"מ ב-3700 סל"ד. התיבה ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית, וההנעה כאמור אחורית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 6.3 שניות בתיבה הידנית, 6.8 שניות ברציפה, והמהירות המרבית 225 קמ"ש.

להשוואה, בדגם הקודם נפח מנוע הבוקסר היה 2.0 ליטר, התפוקה 200 כ"ס ב-7000 סל"ד ו-20.6 קג"מ ב-6400-6600, והביצועים 8.2 שניות ל-100 קמ"ש ועד 210 קמ"ש. 

מעבר לגידול בהספק, השיפור המשמעותי הוא במומנט שגדל ביותר מחמישית ובעיקר הסל"ד הנמוך בהרבה בו הוא מושג, מה שיוצר רצועת כוח של 3300 סל"ד שיפור דרמטי ביחס למשהו כמו 600 סל"ד. 

סובארו BRZ החדשה בישראל
צילום: סובארו

בתיבה האוטומטית הורדת הילוך מהירה במיוחד במצב 'ספורט' ולדגם דיפרנציאל מוגבל החלקה. הצמיגים הם מישלן פיילוט 4 במידה 215/40-18.
 

אבזור, מחירים

מפרט הבטיחות בגרסה הידנית מאכזב. זה כולל ניטור שטחים מתים ואילו התרעות על קרבה וסטייה מנתיב מבוססת על מערכת בהתקנה מקומית, ובנוסף עמעום אוטומטי, התרעה על תנועה חוצה מאחור.  

מנגד, בגרסה האוטומטית מערך אייסייט של סובארו הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה, התרעת עייפות נהג.

סובארו BRZ סביבת נהג
צילום: סובארו

הגרסה הידנית מוצעת ברמת האבזור 'פרמיום' וזו כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים דו-אזורית, ריפוד עור.  

הגרסה האוטומטית מוצעת ב'לימיטד', מפרט האבזור זהה פרט לפקדי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה. 

מחיר סובארו BRZ החל מ-230,000 שקלים לגרסה הידנית, 240,000 שקלים לגרסה האוטומטית. המלאי מוגבל ל-150 יחידות.

סובארו BRZ החדשה מחירים
צילום: סובארו