מרצדס G קלאס, ממש בקצרה
דור ראשון של אייקון השטח של מרצדס נחנך בשנת 1979 ודי מהר הוכיח את כישוריו בשטח ועמידותו והחל לצבור סביבו עדת מעריצים. דגם זה הוצע אז במתכונת השטח הקלאסית אותה הוא משמר עד היום (ומוסיף לאורך הדורות): שלדת סולם, תיבת העברה עם נעילות מתבקשות ועיצוב רבוע וקשוח. הוא הוצע בשני אורכים לבסיס הגלגלים ועם מנועים בהספקים שבין 72 כ"ס ל-150 כ"ס. הדור השני אגב ראה אור בשנת 1990.הדור השלישי, זה המשווק כיום, הושק בשנת 2018, שמר על ההופעה הקופסתית אך שינה לא מעט במקומות אחרים. דור זה היה הראשון עם מתלים עצמאיים מלפנים במקום סרן חי (מאחור הוא נשמר) והציג שלדה קשיחה ב-55% מזו הקודמת, זאת לצד הטמעה נרחבת של מערכות ובקרות אלקטרוניות לשיפור הנוחות ביום יום וגם בעבירות.
מחווה לאייקון מ-1986
לכבוד ה-G ה-500 אלף בייצור סדרתי מרצדס החליטה לייצר עותק אחד יחיד ומיוחד שכולו מחווה לאחד מסדרות הייצור האייקוניות ביותר של הדגם המקורי – 280 GE משנת 1986. כך שה-G החדש זכה למרכב מלפנים לסבכה מושחרת כולל רשת שחורה ופנסי איתות כתומים מלפנים, גגון תואם תקופה, חישוקים כסופים ו"פשוטים" למראה, מרכב בצבע ירוק 'אגבה', סולם מאחור ועוד. מרצדס מדווחת על שינויים ברוח דומה גם בסביבת הנהג.במרצדס מציינים כי, כאמור, מדובר בדגם יחיד ולא במהדורה מיוחדת שתוצע לקהל הרחב. את זה היא אולי שומרת לשנה הבאה בה תציין 45 שנות ייצור לרכב השטח האייקוני שלה.