דגמים אלה אינם שגרתיים בהיצע החשמלי הגואה בישראל שעיקרו, בעיקר זה המגיע מסין, הוא של רכבי פנאי. בשעה שבשוק מוצעים בכל זאת מעט דגמים משפחתיים חשמליים, הרי ש-MG 5 הוא סטיישן ראשון מסוגו.
כזכור, MG ישראל הייתה ראשונה כאן עם דגם חשמלי מסין, הלא הוא ZS EV שהושק כאן ב-2019. בעיות לוגיסטיות פגעו בהספקת הדגם, וזה לא הוצע כאן ב-2022, כך שפעילות המותג התרכזה בדגם ההיברידי-נטען EHS, שהיה לנמכר מסוגו בשנה החולפת.
סימול מותגים ודגמים
הדגם המיובא לישראל כ-MG 5 הוא למעשה i5 של מותג ראווי (Roewe) השייך, כמו MG, לתאגיד SAIC. דגם זה הוצג ב-2017, גם כסטיישן עם מנוע בנזין, ועבר מתיחת פנים ב-2020.יחד עם מתיחת הפנים הוצגה גרסה אירופאית עם הנעה חשמלית במרכב סטיישן וזו נקראת 'MG 5' (בסין הסימול הוא 'Ei5') – וזה הרכב המגיע לכאן.
יצוין כאן כי בסין יש דגם הנושא את הסימול 'MG 5' (מ-2012, דור שני ב-2020) וזה אינו הדגם המדובר כאן.
גרסה, רמת אבזור, מחיר
בסיס הגלגלים של הסטיישן הוא 266 ס"מ, אורכו 460 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובהו 152 ס"מ. נפח תא המטען נאה, 479 ליטרים, ועם השטחת מושבים יכול להגיע ל-1367 ליטרים. משקל הרכב 1562 ק"ג.ל-MG 5 מנוע חשמלי המייצר 156 כ"ס ו-28.6 קג"מ וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.7 שניות והמהירות המרבית היא 185 קמ"ש. לדגם זה סוללה של 61.1 קוט"ש (ברוטו; 57.4 קוט"ש נטו) לטווח נסיעה של 380 ק"מ, והספק הטעינה המהירה 87 קילוואט.
הסטיישן מוצע ברמת גימור אחת, 'לקשרי', ומחירו עודכן בחודש דצמבר ל-159,000 שקלים (הושק במקור ב-164,000 שקלים). במפרט האבזור חישוקי "16, צג מרכזי "10.25, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.