חידושים, גם בשם
באוקטובר 2022 הכריזה אודי על מתיחת פנים ל-e-טרון, ובמסגרתה שונה סימול הדגם ל-Q8 e-טרון; כידוע, Q8 (מ-2018) הוא רכב פנאי גדול במבנה קופה, עיצובו מתקדם והוא מעין מהדורה אקסקלוסיבית של Q7. באופן זה, אודי גם שדרגה את מעמדו של הדגם החשמלי וגם חיברה אותו לקו הדגמים שלה.מתיחת הפנים עצמה נרחבת ומעמיקה למדי. עיצוב מחדש המבוסס על הבנה טובה יותר של מה שנדרש אווירודינמית מרכב חשמלי, יחד עם שיפור זרימת האוויר בבתי הגלגלים, הביא למקדם גרר של 0.27 במרכב הרגיל, 0.24 במרכב הקופה; לפני החידוש הנתונים היו 0.28 ו-0.26 בהתאמה.
בכל הקשור לעיצוב עצמו, החזית אגרסיבית יותר לאחר חידוש השבכה, הפגושים ויחידות התאורה, ואלה משולבים טוב יותר. שינויים גם ביחידות התאורה ובפגושים מאחור, וסביב חישוקי "20 או "21 חדשים. בנוסף, הסמלים והלוגו מחודשים.
ענייני הנעה
כעת החל שיווקה של אודי e Q8-טרון בישראל. בגרסה 55 המוצעת כאן אותם שני מנועים המייצרים יחד 408 כ"ס ו-67.7 קג"מ (בדחף), והביצועים נאים כמקודם: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות ועד ל-200 קמ"ש.עם זאת, המנוע האחורי שופר ליעילות רבה יותר, והסוללה עצמה גדלה מ-95 קוט"ש ל-114 קוט"ש. וכך – עם מקדם גרר משופר, מנוע יעיל יותר וסוללה גדולה מקודמתה – הטווח עלה באופן משמעותי: מ-400 ק"מ ל-504 ק"מ במרכב הרגיל, 524 ק"מ בקופה. בנוסף, הספק הטעינה המהירה עלה מ-150 קילוואט ל-170 קילוואט.
לדגם המחודש כקודמו קפיצי אוויר אדפטיביים וגם טורק וקטורי, ולפי אודי המתלים כוילו מחדש וכך גם ההגה שפעולתו כעת מהירה יותר.
אבזור וגם מחירים
אודי e Q8-טרון מוצע בגרסת 55 במרכב רגיל שמחירו 599,500 שקלים ובמרכב קופה ('ספורטבק') שעולה 619,500 שקלים. מחירים אלה גבוהים ב-74,300 שקלים מאשר אלה של הדגם לפני החידוש.במפרט הבטיחות: התרעות על אי-שמירת מרחק מלפנים ומאחור ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת תאונה עם חציית צומת.
במפרט האבזור: תאורת לד מטריקס אדפטיבית המתייחסת גם למיקום הרכב בנתיב, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "10.1 וצג "8.6, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב עור.
חבילת 'לקשרי', שמחירה 31,000 שקלים, כוללת חישוקי "21, סגירה רכה לדלתות הרכב, אוורור למושבים הקדמיים המשופרים במבנה שלהם, מערכת שמע של B&O, ריפוד עור איכותי יותר.