ימאהה טנרה 700 הוצג בתערוכת מילנו 2016 וייצורו החל ב-2019. כבר עם הופעתו הראשונה הפגין מופע רזה ואתלטי, ובמהלך השנים עלה כי המנוע המעולה (CP2) מציע ביצועים מעולים ופעולה זורמת, והתפעול הקל השלים חבילה מוצלחת.

גרסת 2023 מוצעת כעת עם לוח מחוונים TFT צבעוני, יש אופציה לקוויק שיפטר ול-ABS שלושה מצבים המאפשר לשלוט בכל גלגל. בנוסף, מוצעת כעת גם גרסת ראלי הצבועה אדום-לבן – כמו ה-XT שהשתתף בראלי פריז-דקאר באייטיז – וזו כוללת מדבקות במכל לשיפור אחיזת הירכיים, מושב ראלי גבוה יותר, מגן שרשרת ומגן מצנן עשויים אלומיניום (במקום פלסטיק), מגן גחון עבה וגדול של 5 מ"מ (במקום 2), מאותתי לד אחרים, מפלט אקרפוביץ' וזו עולה עשירייה יותר.

יצוין כי במלאי כעת גם גרסה מופחתת-הספק לרישיון A1.

ימאהה טנרה 700
צילום: החברים של קושמרו

לטנרה יש עדיין אותו מושב ארוך, ולרכיבות ממש ארוכות בזוג מחייב ישבני ברזל. המושב גבוה (88 ס"מ), אבל יש ערכת הנמכה בתשלום המורידה את גובהו ל-84.2 ס"מ. בעיקר הוא חסר מערכות בקרת משיכה או מצבי רכיבה.

אבל ימאהה טנרה המחודש הוא אותו כלי שכיף גדול אתו בכביש, שמשרה הרבה ביטחון ברכיבה ויש לו יכולת שטח ממש טובה. כמה טובה? חפשו ביוטיוב את Pol Tarrés, ובאופן ממש ממוקד את זה:



מאז החל שיווקו כאן, צבר ימאהה טנרה 700 מוניטין נכבד מאוד של אמינות, ברשת יש שלל תוספות עבורו, והוא מציע שילוב מצוין של כלי תחבורה יומי, אופנוע לכביש, וכלי הרפתקאות בשטח – גם בגרסה למתחילים. זהו כלי שהוא מאוד "ישראלי", מעניק לרוכבים רבים את מה שהם אוהבים וצריכים, ולכן הוא גם הנמכר כאן מבין האופנועים גדולי הנפח.

ימאהה טנרה
צילום: החברים של קושמרו
 

נתונים טכניים

- מנוע 689 סמ"ק; 2 צילינדרים במקביל; קירור נוזל.
- הספק/סל"ד 73.4 כ"ס/9,000 סל"ד, מומנט/סל"ד 6.9 קג"מ/6,500 סל"ד.
- תמסורת 6 היל'; מצמד רב־דסקי רטוב; שרשרת שלדה עריסה כפולה.
- בסיס גלגלים 159 ס"מ.
- מרווח גחון 24 ס"מ.
- מתלה קדמי מזלג הפוך, 43 מ"מ, מהלך 21 ס"מ.
- מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 20.1 ס"מ.
- בלם קדמי 2 דיסקים, 28.2 ס"מ, 2 קליפרים.
- בלם אחורי דיסק, 24.5 ס"מ, 1 קליפר.
- צמיג קדמי 90/90-21.
- צמיג אחורי 150/70-18.
- גובה מושב 88 ס"מ.
- מכל דלק 16 ליטר.
- משקל רטוב 205 ק"ג.

מחיר 70,000 שקלים; גרסת ראלי, 80,000 שקלים; ABS שלושה מצבים וקוויק שיפטר בתוספת תשלום.
אחריות 24 חודשים.

ימאהה טנרה 700 מבחן
צילום: החברים של קושמרו