ב.מ.וו סדרה 5 החדשה, הפרטים
סדרה 5 החדשה (G60) מבוססת על פלטפורמת CLAR של היצרנית, אותה היא חולקת עם מגוון רחב של דגמים כולל סדרה 7 החדשה. מידותיה צמחו, ולא במעט: היא ארוכה ב-10 ס"מ (506 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (190 ס"מ) גבוהה ב-3.5 ס"מ (151.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים צמח ב-2 ס"מ (299.5 ס"מ).עיצובה החיצוני מהווה סוג של אבולוציה לזה של הדור היוצא ומשלב אלמנטים שהוצגו עם סדרה 7 החדשה. התוצאה עדכנית ותואמת את קו הדגמים הנוכחי של היצרנית מחד, פחות אגרסיבית ובוטה בעיצובה מאידך. כל למשל החזית כוללת את סבכת הכליות המוכרת של היצרנית, אשר מובאת כאן במידות גדולות אך סבירות ביחס לשאר דגמיה של היצרנית. משאר הזוויות המופע מאוד שקט ומוצנע. כאופציה, למי שהעיצוב שקט מדי לטעמו, ניתן להאיר את הסבכה באמצעות מערך תאורת לד בתוספת תשלום.
גרסאות i5 החשמליות נבדלות כמובן בסבכה אטומה, חישוקים שונים, סיומת שונה לפגוש מאחור שהוא נטול מפלטים.
סביבת הנהג כוללת את הסידור העדכני של היצרנית: משטח קעור עליו מונחים שני מסכים, אחד משמש את לוח המחוונים (12.3 אינץ') והשני את מערך המולטימדיה (14.9 אינץ'). מעבר לכך בולט שימוש נרחב בתאורה ליצירת ושינוי אווירה ורושם – בב.מ.וו מציינים את "בר האינטראקציות", משטחי מגע בדלתות ובמשטחים השונים.
אגב משטחים, בב.מ.וו מציינים בגאווה כי ה-5 החדשה מגיעה כסטנדרט בגימור "טבעוני" – כלל המשטחים, דיפונים, ריפודים ועוד עשויים מחומרים שאינם מן החי. כאופציה בתוספת תשלום (כמובן) ניתן להוסיף ריפוד ודיפוני עור מסוגים שונים.
בצד הטכנולוגי בב.מ.וו מתגאים בעיקר במערך נהיגה אוטונומי משופר המאפשר שיוט נטול ידיים לחלוטין בכבישים מהירים עד למהירות של 130 קמ"ש. בנוסף, ה-5 כוללת כעת יכולת עקיפה אוטונומית – במצב בו המכונית מזהה סיבה לצאת לעקיפה היא מציעה זאת לנהג, וזה יוכל לאשר את הפעולה באמצעות מבט בלבד.
חשמל, היברידי, בנזין ועוד
סדרה 5 החדשה מוצעת במגוון רחב של גרסאות הנעה, כולן מחושמלות ברמה כזו או אחרת. בצד הבנזין והדיזל כוללות כל יחידות ההנעה כעת מערך היברידי-מתון 48V המשלב מתנע-גנרטור בהספק 11-18 כ"ס בהתאם לגרסה. ל למעט החשמליות, לכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.היצע המנועים באירופה מצומצם וכולל שניים בלבד – גרסאות 520i (בנזין) ו-520d (דיזל) עם מנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 208 כ"ס ו-197 כ"ס בהתאמה. ההנעה כמובן אחורית, אולם הדיזל מוצעת גם עם הנעה כפולה.
מחוץ לאירופה (בעיקר ארה"ב) יוצעו גרסאות נוספות: 530i עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 258 כ"ס (הנעה אחורית או כפולה) ובראש ההיצע גרסת 540i כפולת הנעה בעלת מנוע 3 ל', 6 ציל' טורי ומוגדש המפיק 381 כ"ס.
באגף ההיברידי-נטען יוצעו שתי גרסאות. הראשונה היא 530e המשלבת בין מנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין (190 כ"ס) למנוע חשמלי (184 כ"ס) להספק משולב של 299 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 87-102 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור. בראש תעמוד גרסת 550e כפולת הנעה המשלבת בין מנוע 3 ל', 6 ציל' טורי ומוגדש (313 כ"ס) למנוע חשמלי (197 כ"ס) להספק משולב של 489 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי שנע בין 79 ק"מ ל-90 ק"מ בהתאם לרמת הגימור.
בשלב ראשון יוצעו שתי גרסאות הנעה עבור ב.מ.וו i5 החשמלית. לשתי הגרסאות אותה סוללה ואפשרויות טעינה: 81.2 קוט"ש נטו, טעינה ביתית עד 11 ק"ו עם אפשרות לשדרוג ל-22 ק"ו (תוספת תשלום) וטעינה מהירה עד לקצב מירבי של 205 ק"ו.
גרסת הכניסה מכונה i5 eDrive40 ולזו מנוע אחורי יחיד בהספק של 313 כ"ס (340 כ"ס במצב 'ספורט') וטווח הנסיעה נע בין 497 ק"מ ל-582 ק"מ בהתאם לרמת הגימור.
בראש ההיצע החשמלי, ובינתיים בראש ההיצע בכלל, עומדת i5 M60 xDrive – חשמלית אשר עברה טיפול בחטיבת M של היצרנית. ל-M60 הנעה כפולה משני מנועים להספק משולב 517 כ"ס ועד 601 כ"ס במצב 'ספורט'. נתון המומנט מפלצתי – 83.5 קג"מ – והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בלבד. טווח הנסיעה נע בין 455 ק"מ ל-516 ק"מ.