פולקסווגן ID.Buzz, עכשיו לשבעה
כזכור, פולקסווגן ID.Buzz הוא ואן חשמלי ראשון של היצרנית אשר הוצגה ביוני 2022 אשר מבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית-חשמלית של היצרנית. עיצובו, עיניכם הרואות, הוא כולו מחוות רטרו אחת גדולה לפולקסווגן טרנספורטר המקורי (1950) שהפך לאייקון בשנות ה-60 הפרחוניות וכונה 'באס'.כעת מוסיפה היצרנית למבחר גרסה מוארכת. לגרסה החדשה מרכב ובסיס גלגלים ארוכים יותר ב-25 ס"מ כל אחד: אורכו של המרכב עומד על 496 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 324 ס"מ לעומת 471 ס"מ ו-299 ס"מ בהתאמה בגרסה הרגילה.
תוספת הסנטימטרים אפשרה להציע מקום לשבעה – נהג ושישה נוסעים – בסידור של 2+3+2. תא המטען מציע כעת עד 2,469 ל' של נפח הטענה, תוספת של יותר מ-250 ל' ביחס לגרסה הרגילה.
ההופעה החיצונית כמעט זהה לגרסה המוכרת למעט החלק האמצעי המוארך. גם סביבת הנהג זהה לגמרי.
סוללה ומנוע משופרים
את ההזמנות הזו מנצלת פולקסווגן להטמעת מערכת הנעה חדשה אשר הוצגה כבר עם פולקסווגן ID.7, המשפחתית הגדולה החשמלית החדשה שלה.פולקסווגן ID.Buzz המוארך יוצע כבעבר עם מנוע יחיד המניע את הגלגלים האחוריים, אך לזה החדש הספק מירבי של 286 כ"ס, זאת לעומת כ-204 כ"ס בלבד כיום. נתון המומנט לא נמסר אולם ב-ID.7 הוא עומד על 56.1 קג"מ וזה צפוי להיות דומה עד זהה גם ב-ID.Buzz. בהתאם הביצועים משופרים בהרבה: 7.9 שניות ל-100 קמ"ש במקום 10.2 שניות כיום.
לצד המנוע החדש גם סוללה חדשה וגדולה יותר – 85 קוט"ש נטו, תוספת של 7 קוט"ש. טווח הנסיעה של גרסה זו לא פורסם, אך בפולקסווגן טוענים למנוע יעיל יותר, מערך ניהול סוללה חכם יותר ומשאבת חום משופרת – כל אלה אמורים לסייע לנתון הטווח בפועל.
בעתיד תוצג גרסת GTX ספורטיבית עם הנעה כפולה, הספק מירבי של 339 כ"ס ו-6.4 שניות ל-100 קמ"ש.