ה-EX30 הוא הרכב הזול ביותר בהיצע של היצרנית, ועם זאת הוא גם הרכב המהיר ביותר (או נכון יותר, המאיץ ביותר) שהחברה יצרה אי פעם, ויגיע למאה קמ"ש תוך 3.6 שניות בגרסה הבכירה.
הקרוסאובר החדש ימוצב מתחת ל-XC40 ויהיה הקטן בהיצע, עם נתון אורך של 423.3 ס"מ (קצר מה-XC40 ביותר מ-20 ס"מ) ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (5 ס"מ פחות מה-XC40).
וולוו גאה מאוד בטביעת הרגל הפחמנית הנמוכה בתהליך הייצור, ולטענתה זהו הרכב בעל מחזור החיים האקולוגי ביותר שהיא ייצרה (בשקלול של הזיהום בתהליך הייצור ופליטת המזהמים לאורך 200 אלף ק"מ); רבע מכל חלקי האלומיניום ממוחזרים, 17% מחלקי הפלדה, ואחוז דומה של פלסטיק. אפשר אפילו להזמין שטיחים שמיוצרים במלואם מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים.
בגרסת הבסיס תקבלו מנוע אחורי יחיד המספק 272 כ"ס ו-35 קג"מ, המשודך להנעה אחורית ומאיץ למאה קמ"ש ב-5.7 שניות. כדי לשמור על מחיר אטרקטיבי, וולוו ציידה את גרסת הכניסה בסוללת ליתיום-ברזל פוספט (LFP) מוזלת וקטנה-יחסית של 54 קוט"ש, המעניקה טווח של 344 ק"מ. טעינה מהירה מוצעת בקצב של עד 134 קילוואט, ומאפשרת טעינה מ-10-80 אחוזי סוללה תוך 28 דקות.
גרסת "טווח ארוך" מציעה את אותה יחידת כוח, אך מחליפה את סוללת ה-LFP ליחידת ניקל-מנגן-קובלט (NMC) של 69 קוט"ש המשפרת את הביצועים, הטווח וזמני הטעינה; התאוצה למאה קמ"ש מתקצצת ל-5.3 שניות וטווח הנסיעה צומח ל-480 ק"מ. קצב הטעינה המהירה עולה ל-153 קילוואט - אך בגלל שהסוללה גדולה יותר, זמן ההטענה של 10-80 אחוז כמעט זהה, 26.5-28 דקות.
גרסת "ביצועים" מצוידת בשני מנועים, הנעה כפולה והספק משולב של 428 כ"ס ו-55.3 קג"מ. התאוצה למאה קמ"ש עומדת כאמור על 3.6 שניות בלבד. סוללת ה-NMC זהה לזו של גרסת הטווח הארוך, אבל טווח הנסיעה יורד מעט ל-460 ק"מ.
רמת הגימור האמצעית, "פלוס"', תגיע עם חישוקי 18 אינץ' (19 אינץ' בגרסאות טווח ארוך וביצועים), צביעה דו גוונית, פנסי לד, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי, מושבים וגלגל הגה מחוממים, שפע מערכות בטיחות אקטיביות, מטען ביתי של 11 קילוואט, מערכת סאונד של 'הרמן קרדון' ומסך מגע אנכי 12.3 אינץ' עם ממשקי אפל קארפליי, אנדרואיד אוטו וסייען גוגל.
גרסאות הטווח הארוך והביצועים זמינות גם ברמת גימור "אולטרה", שמוסיפה מצלמת 360 מעלות עם תצוגה תלת מימדית, חניה אוטומטית, חישוקי 20 אינץ', חלונות כהים, גג פנורמי, מושבים חשמליים ומטען של 22 קילוואט לטעינה ביתית מהירה יותר.
מחירו של ה-EX30 באירופה מתחיל ב-36 אלף אירו - וזה מאוד אטרקטיבי; לצורך השוואה, הגרסה החשמלית הבסיסית של ה-XC40 עולה 45 אלף אירו, ומתחרים מבית ב.מ.וו (iX1) או מרצדס (EQA) יקרים משמעותית.
מסירות ראשונות בעולם מתוכננות לתחילת 2024, ובהמשך תוצג גרסת קרוס קאנטרי מכוונת שטח.