קבוצת פריסבי (לשעבר קרסו), יבואנית רנו, משיקה את מותג הספורט אלפין ואת מכונית הספורט הראשונה שלו, A110. דגם זה הוצג ב-2017, שנה לאחר שרנו הכריזה על חידוש המותג, חודש ב-2021-2022 והוא ראשון בין דגמים עתידיים של מותג הספורט החדש/ותיק.

שורשים

מותג מכוניות הספורט אלפין הוקם על-ידי ג'אן רידל ב-1955 ועבר בהדרגה לשליטת רנו. רידל, שהחל בייצור מכוניות מרוץ תוך התבססות על דגמי רנו וחלקים שלהם, הביא את אלפין לשיאה עם A110 המקורית שיוצרה בין 1961 ל-1977. ב-1973 זכתה A110 באליפות העולם בראלי, שנתיים לאחר ניצחון בכורה בראלי מונטה קרלו, תוך שהיא גוברת על יצרנים גדולים ומכובדים. ב-1978 זכתה אלפין במרוץ 24 השעות של לה מאן. מ-1973 ובאופן הדרגתי הייתה אלפין לחלק מרנו. מ-2021 שמה של אלפין החליף את זה של רנו באליפות העולם בפורמולה 1. 

אלפין A110 בישראל
צילום: מערכת אוטו

פריחה

לפי מדיניותו של מנכ"ל רנו, לוקה די מאו, חטיבת הספורט של המותג, RS, תוטמע בתוך מותג אלפין המתחדש, וזה יהיה אחראי על מכוניות הספורט של הקבוצה. אלפין תהיה אחראית לגרסאות ספורטיביות של דגמי רנו – כמו שהיו קליאו RS ומגאן RS, כמו שתהיה הגרסה הספורטיבית ל-5 החשמלית העתידית – וגם ליצירת דגמי ספורט מקוריים.

וכך, ולאחר הבטחות מזה שנים מצד יבואני רנו, הנה זה קורה, ואלפין כאן.

אלפין A110
צילום: אלפין

אלפין 110 בישראל: דגם אחד, חמש גרסאות

דגם מקורי ראשון הוא A110 וזה מביא עמו את הבסיס למכונית ספורט לפי העקרונות של פעם: רכב קטן, קל משקל, עם מנוע מרכזי, הנעה אחורית ומפרט טכני בהתאם. 

@auto_magazine_il הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מותג רכבי הספורט החדש שנחת בישראל ולו דגם אחד וחמש רמות גימור שונות שלכל רמה יעוד אחר לאופי הנהג תכירו את האלפין A110 #alpin ♬ צליל מקורי - אוטו


בסיס הגלגלים של A110 הוא 242 ס"מ, אורכה 418 ס"מ, רוחבה 180 ס"מ וגובהה 125 ס"מ. המשקל קל במיוחד, החל ב-1177 ק"ג, הרבה בזכות שימוש נרחב באלומיניום – מסגרת השלדה עשויה 96% מחומר זה. דגש רב הושם על חלוקת משקל נכונה למכונית ספורט – 56% לאחור ו-44% מלפנים. המתלים הם עצמות-עצה כפולות מלפנים ומאחור. 

גרסאות S ואירו מונמכות ב-0.4 ס"מ, וניתן להנמיך את גרסת R (R מהמילה Radical, קיצוני) עד 1.4 ס"מ בזכות בולמים מתכווננים. 

אלפין A110 מושק בישראל
צילום: אלפין

דגם זה מוצע בחמש גרסאות – בכולן מנוע טורבו-בנזין 1.8 ליטר מרכזי, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, הנעה אחורית והמהירות המרבית 250 קמ"ש.

A110 מייצר בגרסה הבסיסית 252 כ"ס (6000 סל"ד) ו-32.6 קג"מ (2000-4200 סל"ד), וזו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. בשאר ארבע הגרסות התפוקה היא 310 כ"ס (6300 סל"ד) ו-34.7 קג"מ (2400-6000 סל"ד) – 4.2 שניות בשלוש האמצעיות, 3.9 שניות ב-R הקיצונית.

בכל הגרסאות בלמי ברמבו, חישוקי "18 (שונים בכל גרסה) וצמיגים רחבים יותר מאחור. בשתיים הראשונות הצמיגים הם 205/40-18 ו-235/40-18, ובשלוש מעל הם 215/40-18 ו-245/40-18.

אלפין A110 חלק אחורי
צילום: אלפין

הפרטים, המחירים
למרות שמדובר ברכב מאוד ממוקד שיפנה לקהל מצומצם ביותר, היבואן פותח את השיווק עם חמש הגרסאות הנ"ל ואלה יפנו לקהל שונה באמצעות אופי ואיפור חיצוני ופנימי שונים: חלקן ספורטיביות יותר, אחרות מהודרות יותר.

במפרט האבזור בכולן: תאורת לד, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7 כולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. המפרט הבטיחותי בסיסי ביותר: שתי כריות אוויר ומערכת התרעה בהתקנה מקומית. 

בבסיס ההיצע A110 הפחות חזקה. מעליה GT עם התפוקה הגבוהה יותר, בזו שליטה אקטיבית בצליל המפלט וגימור מפואר יותר בתא הנוסעים כולל מושבים "נוחים" יותר. לשתיהן מהירות מירבית של 250 קמ"ש.

אלפין A110 סביבת נהג
צילום: אלפין

מעל יוצעו S, עם כיול מתלים ספורטיבי יותר, צמיגי מישלן שפותחו עבורה, מושבי מרוץ ומהירות מירבית של 260 קמ"ש. גבוהה ממנה במדרג היא S אירו שיש לה חבילת ספוילרים מסיבי פחמן ומהירות מירבית של 275 קמ"ש.

בקצה ההיצע R הקיצונית – והמפרט בהתאם: חבילה אווירודינמית, מייצבים קשיחים יותר, אפשרות להנמכה, בלמים משופרים של ברמבו, מושבי מרוץ עם חגורות בטיחות בעלות שישה עוגנים. ב-R נעשה שימוש נרחב בסיבי פחמן בגג, במכסה המנוע ובמכסה תא המטען (הנמצא מלפנים) וגם בחישוקים, כל זאת כדי להוריד 34 ק"ג במשקל הכולל. גרסה זו תצטרף למבחר המקומי בפועל בעוד כחודש מהיום.

מחירים
A110 – מ-480,000 שקלים
A110 GT – מ-550,000 שקלים
A110 S – מ-580,000 שקלים
A110 S אירו – מ-620,000 שקלים
A110 R – יפורסם בהמשך.

אלפין A110 מחירים
צילום: אלפין