הגרסה, המכונה X1 M35i, מונעת על ידי ורסיה משודרגת של מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר, עם הספק מרבי של 300 כ"ס בגרסה האירופאית ו-316 כ"ס בגרסה שתימכר בצפון אמריקה. נתון המומנט ישאר זהה בשני בשווקים, יעמוד על 40.8 קג"מ ויתקבל בין 2000 ל-4000 סל"ד. הכוח מועבר לכביש דרך תיבת כפולת מצמד עם 7 הילוכים ומערכת הנעה כפולה - ואלה מסייעים להביא את ה-X1 למאה קמ"ש ב-5.4 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מתלים אדפטיביים בכיול ייחודי מוצעים כסטנדרט ב-M35i, אשר ניצב 15 מ"מ נמוך יותר מהגרסאות הרגילות של ה-X1. מערכות בקרת היציבות ובקרת המשיכה שופרו כדי להעניק תגובה מהירה מבעבר, ובציר הקדמי מותקן דיפרנציאל מוגבל-החלקה מכאני.
חישוקים קלים יותר בגודל 19 אינץ' מגיעים כסטנדרט, מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ומפנים מספיק מקום למערכת הבלימה האופציונלית M Compound. דיסקי הבלימה האלו - יחידות מחוררות בקוטר 385 מ"מ מלפנים ו-335 מ"מ מאחור - עשויים מברזל יצוק ואלומיניום, ולטענת ב.מ.וו משפרים את כוח הבלימה תוך הפחתת משקל נוספת.
כדי לבדל את ה-M35i מה-X1 הרגיל מבחינה ויזואלית, הוא מקבל קיט מרכב אגרסיבי יותר עם כונסי אוויר גדולים יותר בחזית, כאשר מאחור בולטים ספויילר מוגדל וארבעה פתחי מפלט.
בתא הנוסעים, ה-M35i זוכה לזוג מושבי ספורטיביים עם תמיכות צד מוגדלות, והרוכשים יכולים לקבל גם את מושבי הבאקט האופציונליים של M Sport בתוספת תשלום. גלגל הגה מעור עם לוגו M Sport מגיע כסטנדרט, אך שאר הקוקפיט כמעט זהה לזה של ה-X1 הרגיל.
המחירים באירופה נמוכים בכ-13% מהמתחרה הישיר (בארה"ב הם דווקא זהים), מרצדס GLA 35 - שמחירו בישראל עומד על 540 אלף שקלים. מסירות יחלו בחודשים אוקטובר-נובמבר, כך שלישראל ה-X1 M35i צפוי להגיע לקראת או בתחילת 2024.