מותג חדש
ג'ילי היא יצרנית הרכב הגדולה בסין בבעלות פרטית והשביעית בגודלה שם. ג'ילי, שנוסדה ב-1986, מאופיינת בשיתופי פעולה מעמיקים עם מותגים מחוץ לסין, ביניהם מרצדס, איתה היא שותפה בסמארט. ג'ילי רכשה את וולוו ב-2010, שולטת במותג פולסטאר וגם בלינק & קו (שלושתם ביבוא חברת מאיר). בבעלותה של ג'ילי, בין השאר מותגי לוטוס, פרוטון, מותג האופנועים בנלי, גם חטיבות לייצור רכב מסחרי קל, כולל LEVC (מותג המונית הלונדונית; יבוא EV מוטורס) ועוד נוספים למכוניות לשוק הסיני.ג'ילי יצרה מותג כל-חשמלי בשם 'גאומטרי' ב-2019 והדגם C מיובא לישראל מ-2021, כאמור על-ידי גיאו מוביליטי.
מותג זיקר (Zeekr) נחנך רשמית ב-2021 וזה מכוון לצד הגבוה בהיצע הדגמים החשמליים. הדגם הראשון שהושק במעמד הכרזת המותג הוא 001 – מכונית נוסעים גדולה במפרט מכובד.
דגמים ראשונים
זיקר 001 היא מכונית סלון במבנה קופה-'שוטינג ברייק' שעוצבה במרכז העיצוב שבגטבורג, שוודיה, וזו פותחה על-ידי חטיבת הפיתוח של ג'ילי (CEVT) השוכנת אף היא שם ואחראית על פיתוח הפלטפורמה של הדגם. אותה פלטפורמה היא SEA1, הגדולה מ-SEA הרגילה המשרתת דגמים קומפקטיים – וולוו EX30, זיקר X, לינק&קו 1, סמארט #1, פולסטאר 2, פלטפורמה זו נועדה לגדולים שבחבורה, ואלה כוללים את פולסטאר 4, 5 ו-6, לוטוס אלטרה (Eletre), גם זיקר 009.
הממדים של 001 נכבדים: בסיס הגלגלים הוא 300 ס"מ, האורך 497 ס"מ, הרוחב 199 ס"מ והגובה 156 ס"מ.
דגם זה מוצע בגרסאות מנוע אחד והנעה אחורית בהספק של 272 כ"ס ושני מנועים להנעה כפולה בהספק של 544 כ"ס. הסוללות לפי הגרסה הן 88 קוט"ש, 100 קוט"ש וגם 140 קוט"ש. בארץ צפויה גרסאות ההנעה האחורית והכפולה עם סוללה של 100 קוט"ש לטווח של 615 ק"מ או 580 ק"מ בהתאמה.
זיקר X הוא רכב פנאי קומפקטי שהוצג ב-2023, וזה חולק אותה רצפה SEA המשרתת את הדגמים החשמליים הקומפקטיים הנ"ל. בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך 446 ס"מ, הרוחב 184 ס"מ והגובה 157 ס"מ. דגם זה מוצע עם מנוע אחד להנעה אחורית ובהספק של 272 כ"ס או עם שני מנועים ל-428 כ"ס וגם 476 כ"ס. הסוללה היא 66 קוט"ש והטווח הוא כ-450 ק"מ.
זיקר הציגה השנה גם את 009 – מיניוואן ענק, אך זה אינו צפוי להגיע לכאן. לזה עיצוב בוטה במיוחד, בסיס גלגלים של 320.5 ס"מ ואורכו 521 ס"מ. יחידות ההנעה והסוללות כמו ב-001.