לאחר רכיבה קצרה על הסופר מטאור החדש, אני שואל את עצמי: "זה אנפילד זה?". הידיות העבות של המצמד ושל בלם היד, כיסויי הכרום למתגים וללוגו על המיכל, המשקף הגדול שבחזית והמושב המפנק – כל אלה ואחרים הם דברים שלא רגיל למצוא אותם באופנוע של המותג המזוהה אצל רבים עם הטיול ההוא להודו.

אלא שאנפילד הוא כבר מזמן לא מי שמייצר את האופנוע ההוא הנע בדרכי לדאק. אנפילד מייצר כיום מיליון יחידות בשנה, פועל לשדרוג עצמי ופונה לקהל המחפש אופנוע עם אופי במחיר שפוי. ויש לכך ביטוי כבר כאן; כ-500(!) אופנועי אנפילד נמכרו בשנתיים האחרונות בישראל.

רויאל אנפילד סופר מטאור סמל
צילום: החברים של קושמרו
 

סופר קרוזר

אנפילד הציגה את סופר מטאור 650 בתערוכת האופנועים במילנו בנובמבר 2022, זה הושק בינואר השנה והייצור החל במרץ. האופנוע משווק בישראל מחודש יוני, הוא מתאים גם לבעלי רישיון A1, מחירו 46,000 שקלים והוא מוצע בשלושה שילובי צבעים.

סופר מטאור 650 הוא קרוזר המשמר את מנוע הטווין המקבילי המוכר של אנפילד. זהו מנוע בנפח 649 סמ"ק המקורר אוויר, וזה מייצר 47 כ"ס ב-7250 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5600 סל"ד.

---
רויאל אנפילד סופר מטאור
צילום: החברים של קושמרו

מנגד, שלדת צינורות הפלדה חדשה לגמרי. בחזית מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ עם מהלך מתלה של 120 מ"מ, ומאחור צמד בולמים עם מהלך 101 מ"מ. על הבלימה ממונה דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ ודיסק 300 מ"מ מאחור, ובכל אחד קאליפר עם 2 בוכנות. הצמיגים 100/90-19 בחזית, 150/80-16 בעורף. נפח מיכל הדלק 15.7 ליטרים וגובה המושב ידידותי למשתמש ומתנוסס לגובה 740 מ"מ. 

לסופר מטאור תאורת לד מלא, לוח מחוונים מוקרן המציג גם את ההילוך ומתחבר לסלולרי עם תצוגת ניווט, מסעד למושב האחורי.

רויאל אנפילד סופר מטאור לוח מחוונים
צילום: החברים של קושמרו
 

במבחן המעשה

העיצוב מקסים והכלי בכלל נראה כאילו הוא איזה בייבי הארלי/אינדיאן. הצביעה איכותית מאוד, למיכל עיצוב טיפה ומאחור מפלט כרום ארוך מאוד; זה יקבל מהר מאוד כתם של חתיכת גומי מסוליית הנעל כאשר זו תעשה את דרכה לרגלית שתחתיו. בכל פינה תמצאו את השם המלכותי של אנפילד מתנוסס בגאווה כאשר הוא רקום על העור במושב, או מוטבע על חלקי המתכת, גומיות הרגליות ולפחות שלוש פעמים על המיכל. הביצוע מסיבי והגימור נראה איכותי מאוד. המושב מקל על הרכיבה והשליטה בכלי גם לרוכבים פחות-גבוהים. ויש הערה: שקע ה-USB ממוקם ליד רגלי הרוכב, וזה מוזר ולא נוח. 

המנוע גמיש מאוד וזה מווברץ קמעה בסל"ד גבוה, ולא שברור עד כמה הוא גבוה כי אין מד סל"ד. צריכת הדלק של האופנוע לאחר רכיבה אגרסיבית הייתה קצת יותר מ-20 ק"מ/ל', אבל ברור שעם יד ימין מרוסנת יותר, הצריכה תהיה טובה יותר.

רויאל אנפילד סופר מטאור 650 מנוע
צילום: החברים של קושמרו

מפרט המתלים והשלדה מאפשר לסופר מטאור להיות נעים לרכיבה בכביש המפותל והוא משרה שם הרבה ביטחון, כל עוד לא לוחצים מדי.

באוטוסטרדה המשקף הגדול מעניק מיגון רוח יעיל ומאפשר מהירות רכיבה גבוהה, אבל – שנים שאני חולם להשתמש בביטוי הזה – דא עקא, במהירות הגבוהה מורגשת עוד יותר האיכות הבסיסית של המתלים המתקשים קצת להתמודד עם אספלט משובש. בנוסף, כאשר הרגליים מושטות קדימה קשה יותר לעמוד על הרגליות כדי להתמודד עם באמפ אכזר.

רויאל אנפילד סופר מטאור 650
צילום: החברים של קושמרו
 

סוף דבר

רויאל אנפילד סופר מטאור הוא קרוזר נעים מאוד שנראה נהדר, ומתאים לרוכבים מתחילים או כאלה החוזרים לאוכף לאחר שנים. קל לשלוט בו וליהנות ממנו. במחירו, יש לו מעט מתחרים בהינתן הסטייל והאופי, כך שהוא מעניק תמורה ראויה.
 

רויאל אנפילד סופר מטאור 650: נתונים

מנוע 649 סמ"ק; 2 צילינדרים במקביל; קירור שמן/אוויר. הספק/סל"ד 47 כ"ס/7250 סל"ד. מומנט/סל"ד 5.3 קג"מ/5650 סל"ד. תמסורת 6 היל'; מצמד רב־דסקי רטוב; שרשרת שלדה צינורות פלדה, מנוע נושא עומס. בסיס גלגלים 139.8 ס"מ. מרווח גחון 15.05 ס"מ. מתלה קדמי מזלג הפוך שוואה, 43 מ"מ מהלך 120 מ"מ. מתלה אחורי 2 בולמים, מהלך 101 מ"מ. בלם קדמי 1 דיסק, 32 ס"מ, שני קליפרים. בלם אחורי דיסק, 30 ס"מ, קליפר אחד. צמיג קדמי 100/90-19, צמיג אחורי 160/80-16. גובה מושב 74 ס"מ. מיכל דלק 15.7 ליטר. משקל רטוב 240 ק"ג. מחיר 46,000 שקלים.

רויאל אנפילד סופר מטאור 650 מבחן
צילום: החברים של קושמרו