עד סוף המאה הקודמת הוצגו קרוב ל-30 גרסאות כאלה, אבל עם המעבר לזו הנוכחית ההיצע החל להצטמצם וכעת הוא כולל פחות מ-10 מהדורות ספורטיביות של דגמים מוכרים.
ההיצע בישראל קטן אף יותר, ובגלל המיסוי הכבד פערי המחירים בין הגרסאות הרגילות של הדגם לבין אלה הספורטיביות גדול בהשוואה לאירופה למשל.
גרסאות ספורטיביות של דגמים עממיים הן הדרך הזולה לרכישת רכב המשלב שימושיות יום-יומית, ביצועים מכובדים, יכולת דינמית גבוהה ומוסיף על כל אלה הנאה מעצם הנהיגה בכלל, בכבישים הרלוונטיים בפרט.
להלן שלושה דגמים משומשים של סופרמיני ספורטיביות.
אופל קורסה OPC
שנה: 2016.יד: שלישית (פרטית).
מנוע: טורבו-בנזין 1.6 ל', 207 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10 ק"מ/ל'.
מחירון: 51,500 שקלים (לוח יד2 ב-80,000 שקלים).
באפריל 2016 הגיעה לארץ קורסה OPC, גרסת הביצועים לדור החמישי של הסופרמיני של אופל, וזו, כך היצרן כוילה במסלול נורבורגרינג שבגרמניה. ל-OPC שהוצעה במרכב 3 דלתות בלבד, היה מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר שייצר 207 כ"ס ו-28.5 קג"מ, לתיבה הידנית 6 הילוכים וההנעה קדמית. במפרט הטכני מרכב שהונמך ב-10 מ"מ, בולמים של קוני, בלמים קדמיים בקוטר 308 מ"מ. חבילת הביצועים SR הוסיפה דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה, בלמי ברמבו 330 מ"מ, חישוקי "18 (במקום "17).
מספר היחידות שנמכרו בישראל אינו גבוה, ולמצוא אחת במצב ראוי יהיה מאתגר.
המנוע של הקורסה אמין יחסית (אם טופל כראוי), אך לא מיועד לשיפורים ולהספקים גבוהים.
פיג'ו 208 GTi
שנה: 2018.יד: שנייה (פרטית).
מנוע: טורבו-בנזין 1.6 ל', 208 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 13 ק"מ/ל'.
מחירון: 70,600 שקלים (לוח יד2 ב-60,000-80,000 שקלים).
פיג'ו 208 GTi הגיעה לישראל ב-2013 במרכב 3 דלתות בלבד, ולזו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המפיק 208 כ"ס ו-30.6 קג"מ ותיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
מעבר לביצועים הנאים, היכולת הדינמית של הרכב ומקדם ההנאה ברמה גבוהה בגלל כיול מוצלח של המתלים והגה מתקשר יחסית. דגם זה משתתף כיום גם במרוצים בישראל.
פיג'ו 208 GTi נפוץ יחסית בלוח יד2, כך שאפשר למצוא את האקסמפלר המתאים ואין צורך להתפשר על מצב הרכב.
מעבר לבדיקה רגילה לפני קנייה, יש להקפיד בבדיקת קומפרסיה, מצב מכסה השסתומים בנוסף לשסתום PCV הנוטה להישחק. לאחר 100,000 ק"מ פורק הלחץ מחייב את החלפתו כמו-גם הממיר הקטליטי.
חשוב לקנות רכב עם היסטורית טיפולים מסודרת ולוודא כי לא הוזנח במהלך השנים; אם כן, זה עלול להיות יקר.
סיאט איביזה קופרה
שנה: 2016.יד: שלישית (פרטית).
מנוע: טורבו-בנזין 1.8 ל', 192 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12.6 ק"מ/ל'.
מחירון: 57,400 שקלים (לוח יד2 ב-70,000-80,000 שקלים).
הדור הרביעי של סיאט איביזה (2008-2017) עבר מתיחת פנים ב-2015. במסגרת זאת צוידה גרסת קופרה במנוע טורבו-בנזין 1.8 ליטר המייצר 192 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ולזה שודכה תיבה ידנית עם 6 הילוכים. כאן יצוין כי מי שרוצה רכב כמעט זהה אך עם תיבה אוטומטית ימצא אותו בפולו GTI המצוידת בדו-מצמדית עם 7 הילוכים.
הביצועים טובים מאוד, היכולת הדינמית בסדר גמור (אם-כי המתלים אינם ברמתם של אלה בפיג'ו), חווית הנהיגה מלהיבה פחות – אך לאיביזה קופרה פוטנציאל שיפורים עצום, וזמינות החלקים גבוהה מאוד.
עלויות האחזקה אינן נמוכות באיביזה קופרה; משאבות מים ושמן נוטות להיכשל, והמנוע עלול לצרוך שמן רב מדי.