כצפוי, רכב הפנאי הנמכר ביותר של פולקסווגן מאמץ סממני עיצוב מדגמים מעודכנים אחרים דוגמת הגולף וה-T- קרוס, כולל פס לד לרוחב הסבכה, כמו גם תאורת יום ופנסים ראשיים צרים יותר מאשר אלו של הדור הנוכחי.
מבחינת ממדים, אין שינוי משמעותי ביחס לדגם היוצא, למעט בסיס הגלגלים שצמח ב-4 ס"מ ל-268.1 ס"מ.
תמונות תא הנוסעים פורסמו אף הן בהדלפה, אך פולקסווגן כבר פרסמה תמונות מלאות בעצמה - כך שאין כאן הפתעות גדולות; כפי שדווח בעבר, הטיגואן החדש אינו מצויד בפקדי המגע השנויים במחלוקת על גלגל ההגה, וחוזר ללחצנים פיזיים מסורתיים.
שינויים נוספים כוללים בורר הילוכים שעבר למוט ההגה, כאשר במקומו מותקנת בין המושבים חוגה השולטת על מערכות הרכב השונות, ומהווה אלטרנטיבה למסך המגע ולתפעול הקולי.
מסך המולטימדיה עצמו יוצע עתה בגדלים שבין "12.9 ל-"15 אינץ', שיפור משמעותי לעומת הדגם המוחלף (בו הוצע מסך 9.2 אינץ'). גם לוח המחוונים המוקרן צמח ויציע מסך בגודל 12.3 אינץ'.
בתחום ההנעה, ישארו מנועי הקונצרן המוכרים, 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין ו-2.0 טורבו דיזל, בצימוד למערכת היברידית מתונה.
בראש ההיצע יוצבו שתי יחידות הנעה היברידיות-נטענות: לבסיסית 204 כ"ס והנעה קדמית ולבכירה 272 כ"ס והנעה כפולה. סוללה מוגדלת של 18.5 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד כ-100 ק"מ.
החשיפה הרשמית מתוכננת לסוף השנה, עם מסירות ראשונות באירופה בתחילת 2024.