מזראטי ישראל החלה בשיווק גראן טוריסמו החדשה, דור שני למכונית הספורט אשר הוצג לראשונה בסוף השנה שעברה. כזכור, הדור הראשון האריך ימים באופן יוצא דופן ויוצר במשך יותר מעשור בין השנים 2007-2019. 
 

מזראטי גראן טוריסמו החדש, הפרטים

הדור החדש המזראטי נשען על פיתוח שנגזר מפלטפורמת ההנעה האחורית של אלפא רומיאו ג'וליה. לגרן טורסימו החדשה אורך של 497 ס“מ, רוחב של 196 ס“מ, גובה של 141 ס“מ ובסיס גלגלים של 293 ס"מ.

מזראטי גראן טוריסמו
צילום: מזראטי

עיצובה החיצוני מהווה מעין אבולוציה לזה המוצלח של קודמתה ובהתאם היא שמרה על תצורת קופה קלאסית ומציעה בפנים ארבעה מושבים במבנה 2+2. עם זאת, עיצוב סביבת הנהג חדש לגמרי וכולל כעת סידור מסכים בגדלים שבין 8.8 אינץ‘ (מיזוג, למשל) ועד 12.3 אינץ’. לוח המחוונים מוקרן, כמובן.
 

מנועים, ביצועים

גראן טוריסמו החדשה תוצע בשתי גרסאות, שתיהן עושות ישמוש במנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר המוכר מה-MC20 הייחודית שמקורו באלפא רומיאו.

מזראטי גראן טוריסמו
צילום: מזראטי

ב'מודנה' המנוע הזה מייצר 490 כ"ס ו-61.2 קג"מ ב- 3000 סל“ד. ההנעה כפולה, התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והביצועים בהתאם: ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 3.9 שניות והמהירות המרבית 302 קמ"ש. 

בגרסת 'טרופאו' ההספק עומד על 550 כ"ס ו-66.3 קג"מ ב-3000 סל“ד וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 3.5 שניות בלבד (320 קמ"ש מרביים). כאן גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. 

מזראטי גראן טוריסמו
צילום: מזראטי
 

אבזור, מחיר

גרסת ’מודנה', שמחירה מתחיל מ-1,550,000 שקלים כוללת חישוקי 20 אינץ‘ מלפנים ו-21 אינץ‘ מאחור, תאורת לד מלאה, ריפוד עור, תפעול כיוון חשמלי למושבים, מפתח חכם, מערכת של ’סונוס פאבר‘, מצלמות היקפיות ועוד. האיבזור הבטיחותי מלא.

מזראטי גראן טוריסמו מושבים
צילום: מזראטי

ב'טרופאו' איפור ספורטיבי יותר חיצונית עם פגושים שונים (הרכב קצר ב-0.7 ס“מ), גימור ספורטיבי ומהודר יותר לסביבת הנהג ועוד. המחיר כאן נקבע על 1,850,000 שקלים.

בשלב מאוחר יותר צפויה להגיע לישראל גם הגרסה החשמלית של גראן טוריסמו. לגרסה זו שלושה מנועים והספק גבוה בהרבה: 761 כ"ס.

מזראטי גראן טוריסמו סביבת נהג
צילום: מזראטי