ה-ET7 היא הסדאן החשמלית הראשונה של היצרנית, והוצגה ב-2021 כשהיא ממוצבת ישירות מול טסלה מודל S. מדובר במכונית סלון שממדיה נושקים כמעט לקטגוריית הפאר, עם אורך של 510 ס"מ ובסיס גלגלים של 306 ס"מ, אשר בזכות תכנון אווירודינמי יעיל נהנית ממקדם גרר של 0.208 בלבד.
שני מנועים חשמליים מייצרים 653 כ"ס והנעה כפולה, והתאוצה למאה קמ"ש אורכת 3.8 שניות. ניאו מתגאים גם ביכולת העצירה, עם רפידות מבית ברמבו ומרחק בלימה מ-100 קמ"ש לעמידה של 33.5 מ' - מרשים מאוד למכונית כה כבדה.
כמקובל בז'אנר החשמלי, חלוקת הכוח בין המנועים משתנה בהתאם לאופי הנסיעה, ממצב של הנעה כפולה בזינוק ועד למצב של הנעת סרן בודד בשיוט לטובת חסכון באנרגיה.
בחו"ל הרכב משווק עם סוללות 75 או 100 קוט"ש, המאפשרות טווח נסיעה של 445 או 580 ק"מ בהתאמה (תקן WLTP) - אך לפחות בשלב הראשון נקבל רק את הסוללה הגדולה.
בעבר הבטיחה ניאו כי עד סוף 2022 הדגם יצויד בסוללה של 150 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ - אבל נכון לסוף 2023 זה עדיין לא קרה...
ה-ET7 תשווק ברמת גימור אחת, גבוהה במיוחד, שתכלול חימום קירור ועיסוי לכל יושבי הרכב, גג זכוכית פנורמי ומערכת שמע Immersive Sound כוללת 23 רמקולים ותומכת בטכנולוגיית Dolby Atmos.
תא הנוסעים נשלט באמצעות מולטימדיה בגודל "12.8, ומסך בגודל 10.2" המשמש כלוח מחוונים מוקרן. בנוסף, מוצעת תצוגה עילית בגודל "8.8, ומאחור מסך מגע נוסף בגודל "6.6 ממנו שולטים היושבים מאחור בתאורה, שמע, אופציות המושבים ועוד. כמובן שגם כאן תקבלו את "NOMI" - הסייעת הדיגיטלית דוברת האנגלית המבוססת על בינה מלאכותית.
על נוחות הנסיעה אחראים מתלי אוויר ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם חישוקי "20 כסטנדרט. חישוקי "21 עשויי קרבון (!) יוצעו כאופציה.
אגף הבטיחות כולל ארסנל מערכות נרחב הנתמך בלא פחות מ-33 חיישנים שונים, כולל מצלמות בהפרדה גבוהה, מכ"מ לייזר (LiDAR) ועוד, ובמבחן הריסוק של ה-Euro NCAP זכתה ה-ET7 ל-5 כוכבים וציון מעולה 95% בתפקוד מערך הבטיחות האקטיבי.
המחיר יעמוד על 499,000 שקלים ומסירות ראשונות מתוכננות לתחילת חודש נובמבר.