יבואנית ניאו לישראל, שמכירה היטב את השוק המקומי וצרכיו, העדיפה לעשות את תהליך ההשקה המקומי עם דגם אחר - ES8 - רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית, שמציע עד 7 מושבים.
ה-ES8 הוצג לראשונה בשנת 2018, והינו הדגם הראשון של ניאו שהגיע לאירופה, בשיווק מצומצם בבירת החשמליות האירופאית - נורווגיה.
למרות שחלפו רק ארבע שנים מאז הצגתו, כבר ב-2022 השיקה ניאו דור חדש המבוסס על פלטפורמת N.T 2.0 העדכנית של החברה, אשר נשלטת תוכנה ומציעה מערכות בטיחות מתקדמות יותר - אולם בישראל, כמו בנורווגיה, ישווק לעת עתה הדגם היוצא.
מדובר ברכב פנאי גדול, עם 509 ס"מ לאורך, 198.9 ס"מ לרוחב, 175 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 307 ס"מ - כלומר גדול במקצת מב.מ.וו X5, אודי Q7 ושות'.
גם כאן מערכת ההנעה הסטנדרטית הינה כפולה מנועים והנעה בהספק משולב של 544 כ"ס ו-73.9 קג"מ.
יחידת ההנעה הזו מאפשרת תאוצה של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ובשידוך לסוללת 100 קוט"ש שתשווק בישראל, טווח הנסיעה יעמוד על 460 ק"מ.
על נוחות הנסיעה אחראים מתלי אוויר ובולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים הגבהה או הנמכה של המרכב על טווח של 5 ס"מ לכל כיוון.
בלמי ברמבו ורפידות קראמיות תורמים לביצועי בלימה מעולים עבור רכב כה גדול וכבד- 33.8 מ' בלבד ממאה קמ"ש לעמידה.
חישוקי "21 דו-גווניים יוצעו כסטנדרט, כאשר חישוקי "21 עשויי קרבון וקאליפרים בצבע כתום יוצעו כאופציה בתשלום.
ה-ES8 ישווק ברמת גימור אחת, הגבוהה ביותר (Signature), הכוללת ריפודי עור נאפה, גג פנוראמי חשמלי ומושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ובעלי פונקציית עיסוי.
מושב הנוסע מלפנים כולל הדום חשמלי נפתח לרגליים, והארכה למושב בחלקו התחתון המאפשרת זווית שכיבה. בנוסף ישנו מצב "טיפול בילד" המאפשר הזזת המושב לאחור על טווח גדול במיוחד, המאפשר טיפול נוח יותר בילדים בשורת המושבים השניה.
ללקוחות תינתן בחירה בין סידור של 7 מושבים (2-3-2) או 6 מושבים (2-2-2) עם מושבי "קפטן" בשורה השנייה. בשני המקרים זוכים היושבים בשורה השנייה לשליטה עצמאית במערכת המיזוג, שקעי טעינה וחימום למושבים. תא הנוסעים כולל מגוון חללי אחסון בנפח כולל של 95 ליטר, ואילו נפח תא המטען עומד על למעלה מ-300 ליטר כאשר כל שורות המושבים בשימוש.
במרכז הקונסולה ניצבת מולטימדיה בגודל 11.3 אינץ', לצד לוח מחוונים מוקרן בגודל "9.8 ותצוגה עילית. כמובן שגם כאן תקבלו את "NOMI" - הסייעת הדיגיטלית דוברת האנגלית המבוססת על בינה מלאכותית.
במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP זכתה ה-ES8 ל-5 כוכבים וציון גבוה (92%) בתפקוד מערך הבטיחות האקטיבי.
מחירו של ניאו ES8 יעמוד על 465,000 שקלים, עם אפשרות בחירה בין 6 ל-7 מושבים ללא תוספת תשלום.
מסירות ראשונות מתוכננות לתחילת חודש נובמבר.