עם זאת, וורסטפן לא הוריד את הרגל מהמצערת גם ביום ראשון, ניצח גם במרוץ עצמו שנערך מסלול לוסיל (Losail) הנמצא צפונית לדוחה, והוסיף עוד נקודה למאזן בזכות ההקפה המהירה ביותר, למקסימום נקודות אפשריות במרוץ אחד.
עוד דברים במסלול
עם סיום המרוץ עלה כי וורסטפן הקדים את שתי מכוניות המקלארן של אוסקר פיאסטרי ולנדו נוריס ששוב גילו יכולת מצוינת. הצמד של מקלארן הגיעה לשלישיית החוד למרות שפתח מהמקומות השישי והשביעי, ועם זאת סיים את המרוץ בפער זמנים קטן יחסית: 4.833 שניות ו-5.969 שניות.הסיבה לכך שנהגי מקלארן לא זינקו ממקומות טובים יותר הייתה, פעם נוספת השנה, הקפדה מוגזמת של שופטי המסלול על נושא היציאה מגבולות המסלול ופסילת הקפות במקצה הדירוג, והפחתות עונשין רבות נעשו גם במרוץ עצמו. הדבר הגיע לשיאו בכך שרגע לפני מסיבת העיתונאים בסוף מקצה הדירוג נפסלה ההקפה של נוריס בעוד פיאסטרי התבשר בזמן שהוא מתראיין שזה עתה נפסלה ההקפה שלו.
מה שסייע לנהגי מקלארן במירוץ הייתה תאונה בין שני הנהגים של מרצדס – ג'ורג' ראסל במקום השני, לואיס המילטון במקום השלישי – שזכו במקומות אלה לאחר העונשין שהוטלו על נהגי מקלארן.
המילטון שפתח על צמיגים האדומים המהירים לעומת הבינוניים שהיו לראסל (וכמו לרוב האחרים) ניסה לעקוף בפנייה הראשונה את חברו לקבוצה. ראסל לא ויתר, המילטון חתך מהר מדי לתוך הפנייה ופגע בו. כתוצאה מכך נאלץ המילטון לפרוש בעוד ראסל חזר לרחבת הטיפולים להחלפת צמיגים וירד למקום האחרון. יציאת מכונית קוצבת בעקבות התאונה ועימה כניסות נוספות לרחבה סייעה לו להתקדם. הוא סיים לבסוף במקום הרביעי, ללא ספק הישג נאה.
מה שסייע לראסל בנוסף הייתה ההחלטה של פירלי להגביל את השימוש בצמיגים ל-18 הקפות מחשש לבטיחות בגלל השילוב בין חום רב במסלול, המהירות הגבוהה שמגיעים אליה בו ואבני השפה. כתוצאה מכך כל הקבוצות היו מחויבות לשלוש החלפות צמיגים.
אנשי מרצדס היו הראשונים להבין שהצמיגים נשמרים טוב מהצפוי והם יכולים לאפשר לראסל לנהוג במרב המהירות ללא חשש משחיקה, כך שהוא יכול היה להתקדם מהר. הדבר יצר מצב שבו נהגו כל הזמן כמו במקצה דירוג. הקצב המהיר יחד עם החום העז יצר מרוץ שהיה קשה מאוד פיזית. רוב הנהגים נראו סחוטים בתום המירוץ ודיווחו ולוגן סרג'נט בוויליאמס פרש כי חש שלא בטוב.
חמישי סיים שארל לקלר בפרארי, שהצליח לנצל טעות של פרננדו אלונסו באסטון מרטין שנאלץ להסתפק במקום השישי. זה היה סוג של נחמה עבור פרארי לאחר שנהגה השני, קרלוס סיינז, כלל לא זינק בגלל תקלה במשאבת הדלק שהתגלתה רגע לפני תחילת המרוץ. אסטבן אוקון באלפין סיים שביעי לפני וואטרי בוטס וזו גוואניו (שניהם באלפא רומיאו). עשירי סיים סרג'יו פרז ברד בול אחרי שספג שתי הורדות עונשין של חמש שניות כל-אחת על חריגה מגבולות המסלול. למזלו, המילטון שדולק אחריו בדירוג, לא זכה הפעם בנקודות.
גרנד פרי קטאר, מסלול לוסיל, 8.10.23
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
3. לנדו נוריס – מקלארן
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. שארל לקלר – פרארי
6. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
7. אסטבן אוקון – אלפין
8. וואטרי בטס – אלפא רומיאו
9. זו גוואניו – אלפא רומיאו
10. סרג'יו פרז – רד בול
אליפות העולם לנהגים לאחר 17 מרוצים (מתוך 22)
1. מקס וורסטפן – 433 נק'
2. סרג'יו פרז – 224 נק'
3. לואיס המילטון – 194 נק'
4. פרננדו אלונסו – 183 נק'
5. קרלוס סיינז – 153 נק'
אליפות העולם ליצרנים לאחר 17 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 657 נק'
2. מרצדס – 326 נק'
3. פרארי – 298 נק'
4. אסטון מרטין – 230 נק'
5. מקלארן – 219 נק'