מנועים, סוללות, טווח
החדשות על EV5 מגיעות במסגרת "יום החשמליות של קיה", שם חשפה היצרנית את התכנית שלה בנוגע להנעה חשמלית – כולל שני דגמי קונספט חדשים עליהם לרכב פנאי קטן ומכונית סדאן עליהם תוכלו לקרוא כאן.בכל מקרה, בקיה מתכוונים להראות נוכחות חשמלית במגוון רחב של סגמנטים ומחירים – מ-30,000 ועד 80,000 דולרים. ה-EV5 הוא אחד הדגמים שאמור לאפשר לה לאכלס את המבחר בטווח המחירים הבינוני-נמוך ובתפוצה רחבה. את עיקר הפרטים על EV5 ניתן לקרוא כאן, כעת מפרסמת קיה מעט נתונים על יחידות ההנעה העתידיות של הדגם.
עבור השוק הסיני יוצע קיה EV5 בשלוש גרסאות. לשתיים הראשונות מנוע יחיד, הנעה קדמית ו-215 כ"ס כאשר ההבדל הוא בסוללה – לגרסת הכניסה סוללת 58 קוט"ש וטווח של 530 ק"מ בעוד לגרסת הטווח הארוך סוללת 88 קוט"ש לטווח של 720 ק"מ. בשני המקרים נתוני הטווח הם לפי התקן הסיני (CLTC) ובתקן WLTP המקובל כאן צפוי טווח נמוך בכ-15-25%.
בראש ההיצע הסיני תעמוד גרסת טווח ארוך עם הנעה כפולה – לזו סוללת 88 קוט"ש ואל המנוע הקדמי מצטרף מנוע אחורי בהספק 94 כ"ס להספק כולל של 308 כ"ס. הטווח כאן עומד על 650 ק"מ לפי התקן הסיני. הספק הטעינה המירבי לא נמסר אך בקיה מדווחים טעינה מ-30-80% בכ-27 דקות.
בקיה חשפו פרטים ראשוניים גם על הגרסאות לשוק הקוריאני. אלה יצוידו באותם מנועים ובהספק זהה, למעט גרסת ההנעה הכפולה לה הספק משולב של 301 כ"ס. הסוללות הקוריאניות יהיו בקיבולת 58 קוט"ש בדגם הסטנדרטי ו-81 קוט"ש בגרסת הטווח הארוך – נתוני הטווח של גרסאות אלה לא נמסר.