שנת 2023 הייתה שנה עמוסה עבור רימאק, יצרנית מכוניות העל החשמליות מקרואטיה. בשנה זו מדי כמה שבועות התבשרנו על שיאים חדשים ששברה היצרנית עם הנבארה החדשה, מזכירה לכולם שיש סדר עולמי חדש ומחושמל.

275 קמ
צילום: רימאק
 
זה התחיל בחודש מאי האחרון, אז שברה היצרנית לא פחות מ-23 שיאי תאוצה שונים – ביום אחד! 8.25 שניות לרבע מייל, 20.59 שניות למייל שלם, 0-100 קמ"ש ב-1.81 שניות, 0-400 קמ"ש ב-21.31 שניות, 0-400-0 ב-29.93 שניות – זו רשימה חלקית בלבד.
 
בחודש יולי המשיכה לגודווד שם שברה את השיא למכונית חשמלית סדרתית במסלול הגבעה עם זמן מרשים ביותר של 49.32 שניות. את חודש אוגוסט חתמה עם ציון דרך נוסף בעל משמעות: ההקפה המהירה ביותר למכונית חשמלית סדרתית בנורבורגרינג עם זמן של 7:05.298 דקות, איטי משל לא מעט מכוניות מונעות בנזין, אבל מהיר בכ-20 שניות מהחשמלית הבאה אחריה.

275 קמ
צילום: רימאק
 
הולכת אחורה
כעת מודיעה החברה על שבירת שיא נוסף, אבל מסוג השיאים שגורמים לנו בעיקר לתהות "למה"? מדובר בשיא המהירות בנסיעה לאחור, שיא אשר נקבע ע"י קייטרהאם עם ה-7 שלה על 164.12 קמ"ש ועמד במשך 22 שנים.
 
כפי שאתם מבינים מהכותרת, רימאק ריסקה את השיא של ה-7 החביבה וקבעה את השיא החדש על 275.74 קמ"ש! בשונה משורת השיאים וההישגים המרשימים של רימאק השנה, שיא זה נבדק ואושר ע"י ספר השיאים של גינס.


 
קביעת השיא נעשתה באמצעות רימאק נבארה במהדורת 'טיים אטק' (Time Attack) אשר הושקה לכבוד קביעת השיא ברינג. מהדורה זו יוצרה ב-12 יחידות בלבד, וכולן כבר נמסרו ללקוחות.
 
ברימאק מזכירים כי לנבארה ארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 1,914 כ"ס ו-240.6 קג"מ. הכוח עובר ישירות לגלגלים ללא תיבת הילוכים וזה מאפשר לפי רימאק נתוני תאוצה כמעט זהים בין אם מדובר בנסיעה לאחור או לכיוון הנכון.

275 קמ
צילום: רימאק