דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, השיקה שתי גרסאות נוספות לטנדר פורד ריינג'ר אותו היא משווקת מאז אפריל השנה בגרסת ראפטור הכוחנית. גרסאות אלה הן XLT בהספק 170 כ"ס ו- Wildtrak עם 205 כ"ס.    

הדגם שבנידון

מקורו של ריינג'ר האמריקאי, טנדר בגודל של טנדרים יפניים, הוא ב־1983. דגם זה היה לגלובלי ב-2011 כ-T6, וכיום הוא בדור השני שלו שהוצג ב-2021. דגם זה חולק אותה שלדת סולם עם רכב השטח ברונקו והוא הבסיס לפולקסווגן אמארוק הזהה לו במבנה וברוב המכלולים.

ריינג'ר מוצע במספר גרסאות מנוע – טורבו-דיזל 2.0 ליטר ו-2.3 ליטר 4 צילינדרים; 3.0 ליטר V6; בעולם גם בבנזין ומהשנה גם בהיברידית-נטענת – תיבות הילוכים וסוגי הנעה שונים.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד

בישראל משווק הטנדר הזה מאפריל השנה בגרסת ראפטור המכוונת לביצועים בשטח, זו מצוידת במנוע הגדול יותר המייצר 292 כ"ס ומחירה 475,000 שקלים.  

נתונים משותפים

ריינג'ר הוא טנדר בגודל בינוני "1 טון", מוצע בגרסת תא-נהג כפול ובסיס הגלגלים שלו 327 ס"מ. אורכו של הרכב 537 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 188 ס"מ. המשקל הכולל 3230 ק"ג והמשקל המורשה לטעינה הוא 1000 ק"ג ב-XLT, 899 ק"ג בווילדטרק. אורכו של ארגז המטען 156 ס"מ ורוחבו 122 ס"מ.
המתלים הקדמיים הם עצמות-עצה כפולות והאחוריים הם סרן חי וקפיצי עלים. השלדה ומבנה המרכב מאפשרים מרווח גחון של 23.5 ס"מ, והזוויות הן: נטישה, 30 מעלות; בטן, 21 מעלות; נטישה 23 מעלות.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד
עוד יצוינו מיגון גחון תקני בשתי הגרסאות החדשות וגם דלת ארגז שיכולה להיות משטח עבודה הודות לאפשרות להתקנת חבקים עליה.

ואלה ההבדלים

כאמור, כעת נוספו לריינג'ר שתי גרסאות נוספות הנבדלות במפרט המנוע ובנתונים, בתיבות ההילוכים ובסוגי ההנעה הכפולה.

גרסת XLT מצוידת במנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 170 כ"ס ב-3500 סל"ד ו-41.3 קג"מ ב-1750-2500 סל"ד. לתיבה האוטומטית 6 הילוכים, ובגרסה זו תיבת העברה עם הילוך כוח, דיפרנציאל אחורי ננעל וההנעה אחורית או כפולה לשטח.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד

בגרסת וויילדטרק דיזל כפול-מגדשים 2.0 ליטר המייצר 205 כ"ס ב-3750 סל"ד ו-50.9 קג"מ ב-1750-2000 סל"ד. לתיבה האוטומטית 10 הילוכים, וגם כאן תיבת העברה עם הילוך כוח אלא שכאן בנוסף לדיפרנציאל האחורי גם מרכזי עם אפשרות נעילה, וההנעה אחורית או כפולה, גם לכביש.

האבזור והמחירים

במפרט הבטיחות של ריינג'ר 8 כריות אויר, בלימה אוטונומית גם לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה ותחילת נסיעה, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת והתרעת תנועה צולבת, סיוע במניעת תאונה. הרכב קיבל 5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2022 והציונים גבוהים: מבוגרים, 84%; ילדים, 90%; הולכי רגל, 74%; מערכות בטיחות 84%.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד

מפרט האבזור בגרסת XLT כולל חישוקי "17, מצלמת נסיעה לאחור, מסך מולטימדיה "8 המופעל על-ידי מערכת SYNC4 המתממשקת לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "8, משטח טעינה אלחוטי, בלם חנייה חשמלי, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור.

בנוסף, מוצעת 'חבילת כרום', הכוללת פריטים בגימור זה וקשת תואמת.    

מחיר XLT הוא 325,000 שקלים, ומחירה עם 'חבילת כרום' הוא 335,000 שקלים.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד
 
בגרסת וויילדטרק כולל מפרט האבזור החיצוני פנסי לד, חישוקי "18, קשת העמסה שונה ומסילות גג בגימור אלומיניום, שמשות כהות, מדרגות צד בארגז, מצלמות היקפיות, מפתח חכם. בפנים מסך מולטימדיה "12, תפעול חשמלי למושב הנהג, חימום המושבים הקדמיים וההגה, ריפוד עור שחור, פריטי עיצוב ייחודיים לגרסה זאת.

בנוסף מוצעת חבילת 'וויילדטרק אדישן' הכוללת חישוקי "20 ו-8 רמקולים של B&O.  

מחיר פורד ריינג'ר וויילדטרק הוא 365,000 שקלים, ומחירו ב'וויילדטרק אדישן' הוא 385,000 שקלים.

פורד ריינג'ר
צילום: פורד