עכשיו לספירת הסוסים
כעת מציגה מרצדס את גרסת CLE 53 AMG, הראשונה במבחר שעוברת את הטיפול המקובל בסדנת AMG. השינוי המרכזי הוא מנוע ה-6 ציל' בטור המוכר של היצרנית, כאן במהדורה מחוזקת (M 256) הכוללת גם מגדש חשמלי נוסף על מגדש הטורבו והסיוע החשמלי (23 כ"ס) המגיע ממתנע-גנרטור הנעזרת במערכת חשמלית במתח 48V. התוצאה היא הספק מירבי של 449 כ"ס (381 כ"ס בגרסה החזקה ביותר עד כה) ו-57 קג"מ או 61.1 קג"מ במצב גדישת יתר. בהמשך צפויה גרסת 63, ה-AMG ה"אמיתית" שתהיה חזקה אף יותר.ההנעה כפולה, התיבה היא ה'ספידשיפט' (TCT) המוכרת של היצרנית עם תשעה הילוכים והביצועים בהתאם: 4.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים ומוגבלים אלקטרונית – עם אופציה להעלאה עד ל-270 קמ"ש.
כדי לתמוך בביצועים האלה החבר'ה ב-AMG דאגו לטפל גם במכלולים שמסביב. מערך המתלים האדפטיבי עבר כיול מתאים, גם כך ההיגוי שמציע שלושה מצבים, מערכת ההנעה הכפולה שיודעת להעדיף את הגלגלים האחוריים ועוד. בנוסף, במרצדס מזכירים כי כל CLE שכזו תוצע עם מערכת היגוי אחורי אקטיבי.
כאופציה ניתן להוסיף את חבילת 'דיינמיק פלוס' הכוללת מצב "דריפט" המעביר את כל הכוח אל הגלגלים האחוריים, כפתור מצבי נהיגה ייעודי על גלגל ההגה, תושבות מנוע אקטיביות וכמה שינויים ויזואליים.
גם בהופעה
כמובן, במרצדס טיפלו גם בהופעה של גרסת זו אשר כוללת חזית ואחוריים אגרסיביים יותר בזכות סבכה בולטת ופגושים שעוצבו מחדש וגם מוסיפים מעט לאורך המרכב. לצד אלה ישנן חצאיות צד חדשות וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש עם אופציה לחישוקי 20 אינץ'. על אלה מוסיפה מרצדס שלל תגי AMG, מפלטים בולטים, איפור כהה ליחידות התאורה מאחור ועוד.גם בסביבת הנהג השינויים המקובלים: גלגל הגה ספורטיבי למראה הזוכה לציפוי עור ותפרים אדומים. מושבי אלקנטרה בצבעי שחור-אדום, חגורות בטיחות אדומות, גימורים ודיפונים שונים מסיבי פחמן ועוד.
מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס CLE 53 AMG החדשה תגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024.