אודי ישראל הכריזה על תחילת השיווק של הגרסה המחודשת של דגם הפנאי החשמלי Q4 e-טרון.
דגם זה הוצג ב-2020, הושק ב-2021 ומתיחת הפנים הוכרזה בספטמבר 2023. לישראל הגיע Q4 e-טרון בסוף 2021 וכעת מוצע הדגם במהדורתו העכשווית ובגרסה חזקה יותר.
על הדגם
אודי Q4 e-טרון מבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית MEB של קבוצת פולקסווגן אותה הוא חולק בין השאר עם סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4 המשווקים בישראל. כמו דגמים אלה, גם הוא מוצע עם מרכב רגיל ובמרכב עם סיומת קופה, הנקרא 'ספורטבק'. אורך בסיס הגלגלים הוא 276.4 ס"מ, אורכו 459 ס"מ, הרוחב 187 ס"מ והגובה הוא 163 ס"מ בגרסה הרגילה, 161 ס"מ בספורטבק. נפח תא המטען 520 ליטרים ו-535 ליטרים בספורטבק.
על החידוש
השינוי העיקרי הוא בתפוקה; הדגם המחודש מוצע בישראל בגרסה 45 המחליפה כאן את גרסה 40 ששווקה עד כה והוא גם חזק מקודמו. גרסה 45, עם מנוע יחיד והנעה אחורית, מנפקת כעת 285 כ"ס ו-55.6 קג"מ; בגרסה 40 התפוקה הייתה 204 כ"ס ו-31.5 קג"מ. בהתאם, משך ההאצה שופר והוא 6.7 שניות, 1.8 שניות פחות מאשר ב-40. המהירות המרבית, 180 קמ"ש, ללא שינוי.
הסוללה, 82 קוט"ש (ברוטו; 77 קוט"ש נטו) ללא שינוי, אך זו משופרת מקודמתה וכך גם מערך הקירור. בזכות זאת הטווח שופר, כעת 525 ק"מ בגרסה זו (490 ק"מ קודם לכן). הספק הטעינה המהירה הוא 135 קילוואט. בנוסף, נעשו שיפורים במערך המתלים והבולמים לנוחות נסיעה טובה יותר, יכולת דינמית עדיפה.
שינויים נוספים כוללים מערכת סיוע למעבר נתיב, לוח מחוונים "10.25 וחימום מושבים תקניים.
על האבזור.
והמחירים
אודי Q4 e-טרון מוצע ברמת האבזור 'S ליין' – 320,000 שקלים במרכב הרגיל, 346,000 שקלים בספורטבק – ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מסך מרכזי "10.1, בקרת אקלים תלת-אזורית.
חבילת 'טק פק', שמחירה 27,900 שקלים, מוסיפה תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משופרת של סונוס, מערכת ניווט, תצוגה עילית.
המחירים משקפים התייקרות של כ-10,000 שקלים.