ניאו ET9, נעים להכיר
בניאו בחרו להציע עם ET9 משהו שונה מזה של מכוניות הפאר המוכרות, גם החשמליות שבהן דוגמת מרצדס EQS וב.מ.וו i7. התוצאה היא שילוב בין עיצוב חיצוני שקט ומתון ללא גימיקים בולטים, כאשר ההופעה הייחודית מגיעה בזכות מרכב לא שגרתי – כזה המזכיר יותר האצ'בק מוארכת מאשר מכונית סדאן או אפילו קופה-ארבע דלתות "רגילות". זה, כמובן, נתמך במידות המרכב: היא ארוכה (532.5 ס"מ), רחבה (201 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים (325 ס"מ) כמקובל בסגמנט אולם מציגה נתון גובה חריג של 162 ס"מ.בניאו לא מפרטים יותר מדי בשלב זה על סביבת הנהג, אולם מהתמונות שפורסמו עולה כי הקו השקט נשמר, לפחות מלפנים. ברור שבניאו שמו דגש על היושבים מאחור שיהנו (לפחות כאופציה) מסידור של שני מושבים נפרדים כאשר לכל נוסע ישנה "סוויטה" אישית, כך ניאו. כל "סוויטה" שכזו כוללת מושב בעל כוונון חשמלי (11 כיוונים) כולל מצב שכיבה, שולחן "מנהלים" מתקל, טאבלט לשליטה על מערכות הרכב השונות, מסך בגב מושב הנוסע, וילונות חשמליים ועוד.
בנוסף, הנוסעים יהנו מגג שמש פנורמי המחולק לשניים לאורכו, כאשר במרכז ישנה קורה דקורטיבית ('אי בשמיים', לפי ניאו) עם תאורת אווירה עשירה. עוד בצד הטכנולוגיה והרוגע מספרים בניאו על מערכת סינון רעשים אקטיבית, עוזרת קולית חכמה ועוד.
מערך חשמלי מרשים
בניאו חושפים חלק מהפרטים על הפלטפורמה החשמלית של ET9, ויש ממה להתרשם. היא מבוססת על ארכיטקטורת 900V חדשה של היצרנית, כזו שתאפשר הספק טעינה מירבי מרשים ביותר: עד 600 ק"ו בעמדת טעינה מהירה תואמת. קצב כזה יאפשר למכונית הפאר הגדולה והכבדה להוסיף עוד 255 ק"מ לטווח הנסיעה בכ-5 דקות בלבד.בנוסף, בדומה לשאר דגמי ניאו האחרים גם ה-ET9 תאפשר החלפת סוללה מהירה באחת מתחנות החלפת הסוללה של היצרנית.
מערך ההנעה כולל שני מנועים ליצירת הנעה כפולה. מאחור ישנו מנוע חשמלי המפיק 456 כ"ס, מלפנים מנוע המפיק 241 כ"ס להספק משולב של 697 כ"ס. נתוני הביצועים וטווח הנסיעה לא נמסרו.
בניאו מציינים כי ה-ET9 תצויד במערכת היגוי על חוט, היגוי אחורי אקטיבי, מערך מתלים אדפטיבי ואקטיבי – הכל ליצירת חווית נהיגה ונסיעה נינוחות במיוחד.
מותג ניאו החל את דרכו המקומית ממש לאחרונה ומשווק בישראל, נכון לכתיבת שורת אלה, שלושה דגמים. בשלב זה לא ברור מתי תגיע ET9 החדשה לישראל.