פולקסווגן גולף Mk8.5
כאמור, גולף החדשה היא למעשה מתיחת פנים לדור השמיני של הדגם אשר הוצג לראשונה באוקטובר 2019. פלטפורמת MQB evo עדיין מהווה את הבסיס, וגם המידות כמעט זהות לאלה של הדגם היוצא.השינויים לעיצוב החיצוני קלים אך מורגשים: יחידות התאורה זכו לרענון, וברמות הגימור הגבוהות ניתן לקבלה עם תאורת לד-מטריקס מתקדמת שמוסיפה להופעה אך חשוב מכך גם לתאורה לטווח של עד 500 מטרים. מעבר לכך ישנה סבכה עדכנית ופגוש המייצרים יחדיו מראה עדכני ודינאמי יותר מבעבר, ומאפיין זה בולט ככל שעולים מעלה בסולם הגרסאות ורמות הגימור. מהצד ומאחור סיפור דומה: חישוקים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים – הכל מייצר הופעה רעננה מבעבר.
הקו ממשיך גם בסביבת הנהג. מבט ראשוני לא יחשוף שינויים משמעותיים, אולם במבט שני נגלה כי בפולקסווגן חזרו (כפי שהכריזו בעבר) לפקדים פיזיים על גלגל ההגה במקום פקדי המגע, דבר שאמור לשפר את נוחות התפעול של המערכות השונות. מסך המולטימדיה נותר במקומו והוא יוצע בגודל 10.4 אינץ' או 12.9 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. ממשק המערכת יהיה מהדור החדש של היצרנית (MIB4) שלפי פולקסווגן הוא אינטואטיבי וקל יותר לתפעול למרות שהוא מציע מגוון רחב יותר של אפשרויות מערכת. פקדי המגע של מערכת המיזוג ממוקמים עדיין מתחת למסך אך בפולקסווגן מדווחים שהם תוכננו מחדש והם נוחים יותר לתפעול.
בצד החדשנות בפולקסווגן מדווחים כי ישנה עוזרת קולית חכמה הנעזרת בצ'אט GPT הנודע לטובת ניהול תקשורת בשפה טבעית והצגת תוצאות משופרות. בנוסף, בפולקסווגן מציגים כאן דור חדש של מערך חניה אוטונומי שמציג יכולות גבוהות ומהירות מבעבר, כך פולקסווגן. לצד יכולות החנייה האוטונומית ניתן גם לזמן את הרכב באמצעות הטלפון הנייד כדי להוציא אותו ממקום חניה צר, למשל.
מנועים, בנזין, היברידי-נטען
היצע יחידות ההנעה חודש ברובו, והוא יתבסס בעיקרו על מנוע ה-1.5 ל' המוגדש והחדש של היצרנית מסדרת EVO2. מנוע זה מחליף את המנוע היוצא בנפח דומה ומוסיף בטכנולוגיה לטובת חסכון משופר בצריכת הדלק. בצד הבנזין יוצע מנוע ה-1.5 ל' בשלוש גרסאות – 115 כ"ס, 150 כ"ס ובגרסה היברידית מתונה הנעזרת במערך 48V. מעליו יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 201 כ"ס או 262 כ"ס בגרסת ה-GTI הספורטיבית.לצד גרסאות הבנזין יוצעו גם שתיים היברידיות-נטענות. כאן בפולקסווגן חוזרים למנוע ה-1.5 ל' החדש ואליו מצטרף מנוע חשמלי להספק כולל של 201 כ"ס. סוללת 19.7 קוט"ש (10.6 קוט"ש) תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, שיפור משמעותי מהדור היוצא שהשיג בערך מחצית מהנתון. בראש ההיצע תעמוד גרסת GTE ספורטיבית-היברידית עם הספק של 268 כ"ס.
לצד גרסאות אלה תמשיך להציע פולקסווגן בחלק מהשווקים גם מנוע דיזל יחיד (2.0 ל') אשר יוצע בשני הספקים: 115 כ"ס או 150 כ"ס.