"מבחינת מכירות אנחנו נמצאים בשנתיים האחרונות במקום השני באירופה בדירוג המותגים. זו תוצאה של שילוב בין מותג חזק למוצרים חזקים. אנחנו מחדשים את המבחר כעת ולכן אנחנו במצב טוב. בימים אלה אנחנו מציגים את C-HR החדש באירופה, מחדשים את יאריס קרוס ואת יאריס ומוסיפים בלקסוס את LBX, אז אנחנו מאוד אופטימיים.
"כמובן שאנחנו גם מודאגים מהמצב הכלכלי שהחל להידרדר עם המלחמה באוקראינה, ומודאגים מאוד גם מהמלחמה בישראל. עם זאת, כרגע אנחנו לא מתכוונים להוריד מהמבחר דגם מהותי קיים".
עם כל הדיבורים על דגמים חשמליים חדשים, מה יקרה עם קורולה?
"קורולה הוא דגם מאוד מסורתי וחשוב לטויוטה, יש מקומות בהם הדגם מוכר יותר אפילו מהמותג עצמו ולכן אין לנו כל כוונה להפסיק את ייצורו. למעשה אפילו הרחבנו את המבחר.
"אנחנו נמשיך במבחר הגרסאות הנוכחי, לא נצמצם אותו אבל בוודאי שיום אחד הקורולה תהיה חשמלית או גם חשמלית. אפשר לראות את מה שעשינו עם המערך ההיברידי בזמנו ואיך התפתחנו איתו. זה החל בפריוס ואז הגיע לדגמים רגילים כמו יאריס וקורולה".
מה אתה יכול לספר על שיתופי הפעולה עם סוזוקי וסובארו?
"אנחנו לא מדברים על דגמים חדשים, אבל שיתופי הפעולה עם סוזוקי ומאזדה מאפשרים לנו לחסוך בהשקעות. אנחנו מספקים להם היום מרכיבים ודגמים והדבר עוזר להם ולנו. שיתוף הפעולה עם סובארו הוא פנטסטי עם BRZ ו־GR86 והוא פורה מאוד גם בצד החשמלי".
בצד המסחרי התחלתם בשיתוף פעולה עם PSA, כעת חלק מסטלנטיס. האם הדבר יפריע או שהשיתוף ימשך?
"במסגרת הפעילות המסחרית מכרנו בעבראת היילקס ומעט יחידות של הוואן הייאייס, והפעילות הייתה זניחה. כעת, בזכות השיתוף עם סטלנטיס אנחנו מדברים על 120,000 כלים בשנה, תחום זה היה לחלק חשוב במערך המכירות שלנו באירופה וכעת יש לנו מבחר דגמים מלא. כרגע שיתוף הפעולה מוגבל לאירופה, אבל הוא ובכל מקרה נמשיך עימו גם בעשור הבא".
מה אתה יכול לספר על השיתוף עם BYD?
"'ספורט קרוס אובר', רכב התצוגה המוצג כאן, פותח ביחד עם BYD, הוא יימכר בסין ובאירופה, וזה הרכב הראשון שנייבא ליבשת מסין. רכב זה יהיה מעין דגם דגל שלנו בתחום החשמלי, אנשי BYD מומחים בנושא כך שמדובר בשיתוף פעולה טוב. אנחנו צריכים להיות זהירים בצעדים שלנו במעבר לחשמל ובשותפויות".
האם אתם רואים בו קרוסאובר או סדאן חשמלית?
"זה רכב סדאן ספורטיבי שיהיה מכונית הדגל שלנו. הבסיס חדש ומפותח יחד איתם, וזו אינה פלטפורמה של bZ4X".
אתם מדברים הרבה על חשמל. מה יקרה לצד ההיברידי?
"אנחנו עובדים כרגע על הדור השישי של המערך ההיברידי, ודבר זה מפגין כי אנחנו לא מוותרים על הטכנולוגיה הזו. אירופה ומקומות רבים אחרים בעולם עדיין צריכים אותה כעת ויצטרכו אותה גם בעתיד".