מותג ג'נסיס, חטיבת היוקרה של קבוצת יונדאי-קיה, הכריזה על הקמת חטיבת ביצועים חדשה בשם 'מגמה' (Magma). לפי ג'נסיס, חטיבת הביצועים החדשה תאפשר לה לפנות לקהל חדש עבורה – כזה המחפש לשלב בין ביצועים להנאה מנהיגה באופן שלא עשתה קודם. 

היצרנית מתכוונת להציג לכל דגמיה המיוצרים כעת ובעתיד גרסאות 'מגמה' חמות עד רותחות, כאשר הדגמים הראשונים צפויים להיות GV60 החשמלי, GV80 קופה ו-G80 הסלונית. בג'נסיס יותר מרמזו כי יוצעו גם רמות גימור ואיפור ספורטיבי בהשראת דגמי הקצה, כנראה בסגנון חבילות M/AMG-ליין של המתחרות מגרמניה.

ג'נסיס GV60 מגמה
צילום: ג'נסיס
 

שני דגמי קונספט

להצגת הרעיון והכיוון חשפה ג'נסיס שני רכבי תצוגה חדשים – GV60 מגמה וניאולון קונספט. הדגמים הוצגו באופן רשמי במסגרת תערוכת הרכב בניו יורק. 

ג'נסיס GV60 מגמה קונספט מציג "רמת ביצועים שתעניק תחושת ריגוש טהורה והתרוממות רוח לנהג", והכוונה של דגם התצוגה לרמז על גרסת ביצועים חמה עתידית שתוצג די בקרוב. חיצונית ניתן להבחין בהנמכה וניפוח המרכב, חישוקים חדשים, כנף אחורית קבועה ושלל עזרים אווירודינמים לשיפור ההצמדה. כמובן, הרכב צבוע בצבע כתום "מגמה" שיהיה בלעדי לגרסאות הביצועים העתידיות של החטיבה. 

ג'נסיס ניאולון קונספט
צילום: ג'נסיס

כבר היום מציעה ג'נסיס את ה-GV60 בגרסת GT בעלת שני מנועים, הנעה כפולה ו-489 כ"ס. כדי להבין קצת יותר טוב מה מצפה לנו בגרסת 'מגמה' העתידית אפשר להסתכל אל עבר האח לבית יונדאי: האיוניק 5 N. שם מדובר על מכונה ספורטיבית רצינית שמעבר להספק גבוה יותר (עד 650 כ"ס) כולל גם מערך מתלים מותאם, מערך הנעה מתוחכם, מערכת קירור מתוגברת, בקרות ומצבי נהיגה מותאמים ועוד היוצרים רכב מהה ומערב, למרות ההנעה החשמלית. 

רכב התצוגה השני – ג'נסיס ניאולון – מציג דווקא פן אחר של היצרנית. דגם זה הוא קדימון לרכב פנאי בגודל מלא – מתחרה עתידי לכלים דוגמת ב.מ.וו X7, מרצדס GLX ועוד – שיציג את ה"יוקרה האולטימטיבית בהשראת המסורת הקוריאנית" עם התאמה אישית מירבית לצרכי הלקוח. לדגם התצוגה מופע נקי ועדכני שייחודו היעדר קורה B – עניין המייצר הופעה ייחודית ובעיקר פתח רחב ונוח במיוחד לכניסה ויציאה מהמושב האחורי. 

ג'נסיס ניאולון
צילום: ג'נסיס

עם פתיחת הדלתות תיפרש מדרגה חשמלית אשר תאפשר טיפוס קל אל סביבת הנוסעים והנהג. שם ימצאו הנוסעים חלל רחב ידיים ומודולרי, עניין המתאפשר בזכות המקום שהתפנה הודות לקורה B החסרה. המושבים מלפניו יוכלו לפנות לאחור אל הנוסעים, ובעתיד הרחוק בו הנהיגה האוטונומית תאפשר זאת גם מושב הנהג. 

סביבת הנהג מציגה מופע מודרני ועתידני למדי: גלגל הגה מרובע, מסך מולטימדיה גדול המוצב ממש בראש הדשבורד, שוב עניין האוטונומי הרחוק מרים את ראשו. בג'נסיס מציינים את הצבע הסגול שנחבר שעבר סימל יוקרה – הריפוד עצמו צבוע בחומרים טבעיים ואמור להשרות אווירת רוגע על הנוסעים. דגם זה, יש לציין, עדיין רחוק למדי משלב הייצור. 

ג'נסיס ניאולון קונספט סביבת נהג
צילום: ג'נסיס